اختصاص ۹۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه راه‌های ایلام در دولت سیزدهم

تهران (پانا) - مدیران اجرایی حوزه ساخت، نگهداری و توسعه راه‌های ایلام از اختصاص بیش از ۹۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های مهم شریانی این استان خبر دادند.

کد مطلب: ۱۴۸۳۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۹۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه راه‌های ایلام در دولت سیزدهم

جمعی از مدیران اجرایی استان ایلام روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به بیان دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم در زمینه راهسازی و تامین امکانات راهپیمایی اربعین حسینی پرداختند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: ۱۰ طرح در محور ایلام - مهران از جمله تونل این محور به طول ۸۴۴ متر، ۷۱۳ متر لاینینگ تونل راه کربلا و آسفالت و روشنایی این تونل در سه سال اخیر اجرا شده است.

فرشاد دوستی با بیان اینکه ۸۰ درصد اعتبار تونل محور ایلام - مهران توسط دولت سیزدهم تامین شد، افزود: احداث و تکمیل چهار دهنه پل در راه‌های طرفین تونل دوم راه کربلا، چهار خطه کردن مسیر ایلام - صالح آباد به طول ۱۸ کیلومتر و ۶ خطه کردن مهران به پایانه مرزی از دیگر طرح‌های حوزه راهسازی استان در حوزه اربعین بیان کرد.

دوستی درباره تکمیل تونل بزرگ کبیرکوه توضیح داد: عملیات لاینینگ این تونل به طول چهار هزار و ۷۵۰ متر به‌عنوان بزرگترین تونل جاده‌ای کشور به اتمام رسید و هفت رشته تونل منتهی به تونل اصلی کبیرکوه به طول ۲.۵ کیلومتر نیز سه خطه شده است و این طرح بزرگ ملی در آستانه‌ بهره‌برداری قرار دارد.

 فرشاد دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه بهره برداری از تونل کییرکوه موجب حذف پیچ‌های سخت‌گذر و گردنه برفگیر جاده قدیم کبیرکوه و تسهیل در تردد زائران استان‌های جنوبی کشور به سمت مرز مهران می‌شود، ادامه داد: اجرای این طرح از سال ۸۸ شروع و تاکنون برای آن ۱۳ هزار میلیارد ریال هزینه شد که ۱۱ هزار میلیارد ریال آن توسط دولت سیزدهم تامین شده است.

دوستی یادآور شد: قبل از استقرار دولت کار و کرامت، پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۲ درصد بود که در دولت سیزدهم به ۹۶ درصد افزایش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: اجرای چهار طرح راهسازی در مسیر حمیل - ایلام، چهار خطه کردن محور مهران - دهلران و چهار خطه کردن جاده دهلران - اندیمشک از دیگر طرح های در دست اجرای استان است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰۰ متر از تونل دوم آزادی به طول سه هزار و ۳۰۰ متر حفاری شده و از ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه این طرح پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم تامین شده است.

دوستی گفت: همچنین ۲ پروژه در محور ایلام - دره شهر- پل گاومیشان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که از مجموع یکهزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار این طرح، یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال آن توسط دولت کار و کرامت تامین اعتبار شد.

 سید زاهدین چشمه خاور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز در این نشست گفت: بیش از ۴۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی توسط دولت سیزدهم برای طرح‌های حوزه راهداری استان تخصیص یافت.

سیدزاهدین چشمه‌خاور افزود: در مدت استقرار دولت کار و کرامت بیش از ۹۱۵ کیلومتر روکش آسفالت با اعتبار ۳۰ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در استان اجرا شده یا در حال اجراست.

وی ادامه داد: برای عملیات خط‌کشی سطح راه‌های استان یکهزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به طول ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر، نصب ۸۲ هزار عدد انواع تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی به اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال و جانمایی ۶۲ کیلومتر نیوجرسی و باکس بتنی با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم انجام شده یا در حال انجام است.

چشمه خاور، اجرای عملیات اضطراری راه دور همه راه‌های استان با هزینه یکهزار و ۷۱۰ میلیارد، عملیات احداث ساختمان‌های پلیس راه و قرارگاه پلیس، راهدارخانه و کف پوش پایانه مهران و نصب سیستم‌های سرمایشی و خنک کننده در پایانه با هزینه یکهزار و ۶۷۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات دولت کار و کرامت ذکر کرد.

وی درباره عملیات اجرای ساختمان، سرویس های بهداشتی، نگهداری محوطه و تبلیغات محیطی پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران توضیح داد: برای اجرای این طرح ها سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام بیان کرد: یکهزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث سایبان‌های آبخوری، دائم و موقت و کف‌پوش پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران هزینه شده است.

چشمه خاور، احداث پل و ابنیه فنی پل‌های شهید صلواتی، کنجانچم و فدک را از دیگر طرح های زیرساختی استان ایلام در حوزه اربعین ذکر کرد و گفت: برای این طرح ها سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

هشت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای محورهای اصلی ایلام

مدیر شرکت ساخت و توسعه راه های استان ایلام نیز اظهار کرد: هشت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای محورهای مواصلاتی استان ایلام هزینه شده است.

محمدرضا شریفی راد یادآور شد: از مجموع اعتبارات هزینه شده، ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال دریافت شده و پنج هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال به صورت مطالبات باقی مانده است.

وی گفت: باند دوم تونل آزادی به سمت ایلام و سرابله، چهار خطه کردن مسیر بانکول - سرابله، پنج بانده کردن محور زنجیره - شباب، چهار خطه کردن دهلران - اندیمشک و ایلام دره‌شهر از مهمترین طرح های حوزه راه و ابنیه استان به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار