آغاز ساخت و تعمیر 3500 واحد‌ مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کاشمر؛ اعطای کمک‌های بلاعوض 100 میلیونی به زلزله‌زدگان

تهران (پانا) - عملیات ساخت و تعمیر ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده زلزله اخیر در کاشمر از امروز با حضور معاون بنیاد مسکن کشور آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۸۳۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ساخت و تعمیر 3500 واحد‌ مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کاشمر؛ اعطای کمک‌های بلاعوض 100 میلیونی به زلزله‌زدگان

‌در حاشیه بازدید معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور از مناطق زلزله‌زده در روستا‌های محمدیه، حاجی‌آباد، سرحوضک، کسرینه و زنده جان کاشمر، عملیات بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله ۵ ریشتری ۲۹ خرداد کاشمر آغاز شد.

‌مجید جودی در این بازدید با عنوان اینکه کار ارزیابی واحد‌های مسکونی رو به اتمام است، افزود: با توجه به وسیع بودن حجم آوار و اینکه برخی اوقات هر واحد مسکونی به دلیل زیربنای زیاد و خشت و گلی بودن سازه به حداقل ۳۰۰ کامیون برای آواربرداری نیاز دارد، با هماهنگی‌های لازم، ماشین آلاتی را از سطح استان و حتی استان‌های همجوار به منطقه آوردیم تا در روند آواربرداری تسریع شود.

جودی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم کار ساخت تمام واحد‌ها تا قبل از فصل زمستان به پایان برسد، تصریح کرد: در شهرستان کاشمر هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی باید ساخته شود و دوهزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر است. 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور همچنین در خصوص اختصاص تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به زلزله‌زدگان گفت: بر این اساس برای واحد‌های ساخته شده در مناطق روستایی، ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و در مناطق شهری ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیون کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: همچنین دولت برای تعمیر واحد‌های آسیب‌دیده در زلزله براساس میزان خسارت، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار