تشکیل کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل به ریاست استانداران

تهران (پانا) - مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در دیدار با مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی، بر اهمیت استمرار در تشکیل کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل به ریاست استانداران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل به ریاست استانداران

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، نشست مشترک مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای پایش و ارزیابی روند مدیریت و ساماندهی سواحل استان برگزار شد.

در این جلسه، بر اهمیت استمرار در تشکیل کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل به ریاست استانداران، به منظور استقرار دستاوردهای تدقیق طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور ICZM و ایجاد هماهنگی بین مراجع ذیربط استان در مدیریت و ساماندهی سواحل، تاکید گردید.

همچنین در ادامه مقرر شد ضمن  توجه به اجرای دقیق فرآیندهای صدور مجوز سازه های دریایی در استان وفق قوانین و مقررات جاری، به منظور تسهیل و مساعدت در جذب سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی و تلاش در کاهش آمار سازه های فاقد مجوز، اقدامات ویژه ای طبق برنامه زمان بندی به عنوان یکی از سیاست ها و اهداف اساسی سازمان بنادر و دریانوردی در ساماندهی سواحل استان، به طور مستمر تدوین و محقق شود.

گفتنی است، مدیران کل، به مباحث مهم دیگر در حوزه مدیریت و مهندسی سواحل و ارتقا دانش فنی متخصصین در این حوزه  از جمله عوامل کاهش تراز آب دریای خزر و تاثیر آن بر عملکرد بنادر شمالی به ویژه بندر انزلی، بهره گیری و توسعه سامانه PMOGIS، پایگاه ملی داده مشخصه های دریایی و همچنین راه اندازی رشته مدیریت سواحل مصوب دانشگاه تهران، از طریق مشارکت و نقش برجسته دانشگاه سراسری گیلان در سطح استان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار