برای نخستین‌بار در کشور؛

پساب در بورس انرژی عرضه می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت در چارچوب اجرای سیاست‌های وزارت نیرو برای حفظ منابع آبی و ایجاد منابع پایدار آب به‌منظور توسعه صنایع، واگذاری پساب از طریق بورس انرژی برنامه‌ریزی شده است و در فضایی رقابتی برای نخستین بار عرضه پساب در بورس انرژی صورت خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۴۷۴۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پساب در بورس انرژی عرضه می‌شود

به گزارش شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: با برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ۱.۸ میلیون مترمکعب پساب تولیدی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در تابلو بورس انرژی عرصه خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با توسعه این روند، وزارت نیرو بتواند اهداف توسعه بازار آب و پساب و تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های پساب و تسهیل در جایگزینی پساب با منابع آبی باکیفیت را در اختیار بخش صنعت و شهرداری‌ها قرار دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توسعه بازچرخانی آب و نظام‌مندشدن و شفاف‌سازی فرایندهای عرضه و تقاضا و تسهیل در سرمایه‌گذاری و مشارکت از دیگر اهداف این اقدام است.

چهاردهم فروردین امسال مدیرعامل شرکت فاضلاب شهر تهران گفت: برای فروش ۱۰ میلیون مترمکعب پساب سالانه در بورس مجوز اخذ شده است.

عباسعلی مصرزاده با بیان اینکه نخستین مجوز اخذ شده برای ۱۰ میلیون مترمکعب پساب در سال است، خاطرنشان کرد: هر میزان صنایع مصارف غیرشرب و بهداشتی را به سمت استفاده از پساب سوق دهند، این پساب در شهر تهران به‌اندازه کافی وجود دارد و می‌تواند نیاز کل صنایع را در این بخش تأمین کند.

وی ادامه داد: صنایعی که پایین‌دست تصفیه‌خانه‌های ما قرار می‌گیرند برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصد آن‌ها پساب وجود دارد و مشکلی ازاین‌جهت وجود ندارد

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران افزود: بستر و زیرساخت فراهم شده عرضه پساب در بازار بورس می‌تواند شروع خوبی برای تسری به این هدف باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار