مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن:

۴۵ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای ساخت مسکن ملی تامین شد

تهران‌ (پانا) - مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد تاکنون بیش از ۴۵ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن تامین شده است.

کد مطلب: ۱۴۷۴۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۵ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای ساخت مسکن ملی تامین شد

ارسلان مالکی، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری بیان کرد: این سازمان به‌عنوان نماینده دولت در اراضی دولتی و اجرای طرح‌های مسکن از جمله نهضت ملی مسکن، برنامه‌های ویژه‌ای را در دست اقدام  دارد.

وی افزود: اولین نیاز طرح‌های مسکن، تامین زمین است و سازمان ملی زمین و مسکن در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای دارد.برای آنکه زمین تبدیل به مسکن و قابل سکونت شود باید به شهرها الحاق شود که در ابتدای کار دولت سیزدهم این شرایط وجود نداشت و دولت سیزدهم در یک کار جهادی این امر را به خوبی به پیش برد.

مالکی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۵ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن تامین شده است.همچنین از ظرفیت شهرک‌سازی در خارج از حریم شهرها نیز استفاده شده است.در این ظرفیت تاکنون بیش از ۶۰ نقطه برای انجام مطالعات مکان‌یابی آنها انجام شده و ۶۰ نقطه برای شهرک‌سازی انتخاب شده است. کار تدوین طرح‌های توجیهی و مطالعاتی آنها نیز انجام شده و در برخی نقاط کار هم آغاز شده است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد: بیشترین همکاری بین دستگاهی نسبت به دوره‌های گذشته در بحث تامین زمین انجام شده و در بحث آماده سازی زمین نیاز به تصحیح و ایجاد زیرساخت‌ها وجود داشت و ۱۵۰۰ پروژه آماده‌سازی شامل جدول و غیره کلید خورده است.

مالکی خاطر نشان کرد: پروژه‌های اراضی در شرایطی آغاز شد که اموال و دارایی‌ها مولدسازی شدند تا بتوان زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را تامین کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: در روش‌های ساخت علاوه بر انبو‌سازی از مشارکت مردم با توجه به شعار سال برای ساخت استفاده شده است.در بسیاری از شهرهای کشور ،مردم با حمایت دولت مسکن خود را ساخته‌اند و واگذاری‌های انفرادی نیز در حال انجام است.

وی گفت: مشارکت مردم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیز آغاز شده است تا مردم با شیوه‌های مختلفی که امکان‌پذیر است مشارکت داشته باشند که به زودی در مورد آنها اطلاع‌رسانی بیشتر صورت خواهد گرفت.

مالکی گفت: ساخت مسکن کارگری،مسکن هنرمندان،هیات‌های علمی و فرهنگیان نیز به صورت ویژه دنبال شده است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: ۵ نقطه در تهران برای ساخت شهرک‌های جدید پیش‌بینی شده است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار