ایران و آفریقا نیازمند توسعه روابط تجاری در بخش معدن و صنایع هستند

تهران (پانا) - مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) گفت ایران و آفریقا نیازمند توسعه روابط تجاری در بخش معدن و صنایع هستند و این مهم مقدمه انجام سرمایه گذاری است.

کد مطلب: ۱۴۷۰۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

 امیر نوژان یونسیان روز یکشنبه در پنل معدن و صنایع معدنی دومین اجلاس ایران و آفریقا با تاکید با ارائه جزییاتی از توانمندی های معدن و صنایع معدنی ایران، شرایط همکاری های تجاری با آفریقا را ناکافی دانست و افزود: با توجه به پتانسیل های موجودف توسعه روابط تجاری دو طرف از اولویت برخوردار است.

وی تاکید کرد: با این مقدمه شرایط سرمایه گذاری نیز فراهم می شود.

یونسیان اظهار داشت: کشورهای آفریقایی سهم چندانی از محصولات معدن و صنایع معدنی ایران ندارند و باید این حوزه را تقویت کرد.

وی افزود: ایران در عین حال نیازمند واردات برخی محصولات معدنی از جمله بوکسیت و... است که می توان آن ها را از آفریقا تامین کرد.

آماده همکاری در اکتشاف در آفریقا هستیم

از سوی دیگر ایمان عتیقی و اردشیر سعدمحمدی مدیران عامل شرکت های گل گهر و توسعه معادن و فلزات، راه های همکاری های دو طرف را برشمردند.

سعدمحمدی در این باره گفت: آماده همکاری در حوزه های اکتشاف و فرآوری با روش های حرفه ای و جدیدترین فناوری روز دنیا هستیم.

وی ادامه داد: سیستم های هوش مصنوعی و ارزیابی های جدید اکتشافی را در اختیار داریم که می تواند شروعی برای همکاری های معدنی با آفریقا باشد.

سعدمحمدی افزود: شرکت های ایرانی از جمله ایریتک قادر هستند در احداث کارخانه های فولادی با طرف های آفریقایی همکاری کنند.

در این نشست تخصصی همچنین جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدیران معدنی و صنایع معدنی ایران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار