معاون امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی:

شعار روز کارگر امسال مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی است

اردوهایی برای آموزش فرهنگ کار به دانش‌آموزان برگزار شده است

تهران (پانا) - معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی اظهار کرد شعار روز کارگر امسال مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی خواهد بود و پویشی نیز تحت عنوان پای کار ایرانیم‌ ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
شعار روز کارگر امسال مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی است

محمد چکشیان در نشستی خبری که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، تصریح کرد:برنامه هفته کارگر امسال از ۸ ماه قبل و با انجام فراخوان برای شرکت در جشنواره امتنان و برنامه‌ریزی برای برگزاری این هفته انجام شده است.

وی افزود: این جشنواره به صورت استانی برگزار شده و ۲۶ برگزیده دارد.همچنین شورای سیاستگذاری برای برگزاری هفته کارگر ۱۴۰۳ تشکیل شده است.اختتامیه جشنواره نیز ۱۱ اردیبهشت در روز ملی کارگر برگزار می‌شود.

چکشیان عنوان کرد: بازدید وزیر و معاون وزیر از کارخانجات و واحدهای تولیدی از برنامه‌های طراحی‌شده برای برگزاری هفته کارگر امسال است و ۸ اردیبهشت نشان ملی اقتصاد مقاومتی به برخی از واحدهای تولیدی اعطا خواهد شد و ۹ اردیبهشت نیز مراسم تجلیل از بانوان کارگر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: شعار روز کارگر امسال مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی خواهد بود و پویشی نیز تحت عنوان پای کار ایرانیم‌ ایجاد شده است.

چکشیان گفت: کارخانجات برنامه‌های فرهنگی،ورزشی و تفریحی را در محل واحدهای تولیدی در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین نشست‌های تخصصی برای حل مشکلات جامعه کارگری و راهکارهای پیش‌رو در این زمینه برگزار خواهد شد.

وی عنوان : اولین لیگ ورزشی جامعه کارگری در هفته کارگر امسال برگزار خواهد شد.مجموعه‌های ورزشی باید خدمات خود را متمرکز بر ارائه خدمات به کارگرانی اختصاص دهند که در دهک یک تا پنج قرار دارند.

وی گفت: وقتی از جهش تولید سخن می‌گوییم یعنی مشکلاتی وجود دارد که باید مرتفع شود تا جهش تولید به جای رشد تولید به وجود بیایید و طبیعی است که با توجه به نقش مردم در انجام امور مهم کشور مقام رهبری در شعار امسال با مبانی نظری بحث مشارکت مردم را مطرح کرده‌اند.

وی عنوان کرد:سند فرهنگ کار تنظیم شده و تولید محتوای رسانه‌ای درباره فرهنگ کار در سال جاری در دستور کار است.

وی اشاره‌ای هم به قانون جوانی جمعیت کرد و افزود: بحث بیمه اجتماعی زنان عشایر دارای بیش از سه فرزند از سال گذشته آغاز شده و بحث تامین بسته غذا برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال آغاز شده است.

چکشیان گفت: قرارگاه اختصاصی بهبود ایمنی و بهداشت کار در کشور ایجاد شده است.آگاه‌سازی جامعه کارگری نیز با مشارکت وزارت بهداشت و کار در حال انجام است.

وی گفت: سال گذشته ۴۰ درصد حوادث کار کاهش یافته است و اولین کنفرانس فرهنگ کار برگزار می‌شود و اردوهایی نیز برای آموزش فرهنگ کار به دانش‌آموزان برگزار شده است. همچنین بیش از ۳۰ هزار ساعت آموزش فرهنگ کار در کشور برای کارگران و کارمندان برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار