در گفت وگوی پانا با مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مطرح شد:

افزایش تعرفه صادرات خرما با هدف تنظیم بازار رمضان

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: افزایش تعرفه صادرات خرما با هدف تنظیم بازار ماه رمضان اخذ شده و رصد قیمت ها در بازار نیز نشان می داد که خرمای مضافتی در بازار با افزایش رو به رو بوده است.

کد مطلب: ۱۴۶۰۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعرفه صادرات خرما با هدف تنظیم بازار رمضان

ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در گفت وگو با پانا درباره اعتراض‌ها و انتقاداتی که به افزایش تعرفه صادرات خرما مطرح می‌شود، اظهار کرد: «افزایش تعرفه صادرات خرما تصمیمی از سوی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی است اما باید گفت تمامی تصمیم‌هایی که در وزارت جهاد اتخاذ می‌شود پیرو تاکیداتی است که برای تنظیم قیمت کالاها در بازار اتخاذ شده است.»

وی افزود: «رصد قیمت ها نشان داد که  قیمت خرمای مضافتی در بازار به نحو قابل توجهی در حال افزایش بود به همین دلیل در جلسانی که در کمیته مربوطه و   به این منظور تشکیل شد تصمیم به افزایش تعرفه صادرات خرما گرفته شده است.البته کشاورزان و فعالان بازار خرما می‌توانند به اتحادیه تخصصی خود مراجعه و تعهدات لازم را ارایه دهند تا بتوانند در زمینه صادرات اقدام کنند.»

تعهد باغداران به تنظیم مناسب قیمت میوه در شب عید

فصاحت بیان کرد: «تعادل‌بخشی به بازار مواد غذایی در مورد کالاهای دیگر نیز انجام شده است به طور مثال اتحادیه مرغ میهن حدود دو سال است که این تعهد را به دولت داده و بازار تخم مرغ را به درستی تنظیم کرده است و کمترین نوسان در بازار تخم مرغ وجود داشته است. در مورد اتحادیه باغداران نیز به همین گونه است و برای تامین میوه شب عید تعهد داده‌اند.»

وی اظهار کرد:« اتحادیه‌های تخصصی می‌توانند در تنظیم بازار به دولت کمک کنند و کشور می‌تواند از ظرفیت آنها بهره بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار