معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
تصویب مدل مالی برای ساخت آزادراه ۶ بانده کمربندی قم و قم- سلفچگان- راهجرد
تهران (پانا) -معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از تصویب مدل مالی و برنامهریزی برای ساخت آزادراه ۶ بانده کمربندی قم و قم- سلفچگان- راهجرد خبر داد.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «امیر محمود غفاری» افزود: عملیات ساخت مرحله نخست آزادراه کمربندی قم و قم- سلفچگان- راهجرد با سرمایه گذاری افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.
وی با اشاره به اینکه طول کل آزادراه قم و قم- سلفچگان ۷۴ کیلومتر است، تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع عمومی و نیاز مبرم به تعریض آزادراه مذکور، یک مدل مالی با مشارکت ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی، ۳۰ درصدی بانک ملی ایران و ۴۰ درصدی بخش خصوصی ترسیم و در جلسهای تایید شد و به تصویب رسید.
غفاری ادامهداد: با توجه به کمبود منابع عمومی برای تخصیص به طرحهای عمرانی، مقرر است علاوه بر تامین سهم دولت از محل منابع عمومی، بخشی از سهم وزارت راه و شهرسازی (تا سقف تعهدات دولت) نیز از محل واگذاری عواید ریالی ناشی از اخذ عوارض از آزادراه تهران- قم تامین شود.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیانداشت: با توجه به اهمیت این آزادراه به عنوان یکی از مبادی اصلی و شریانی جابهجایی بار مسافر غرب کشور و استانهای قم و تهران و از طرفی مواجه بودن با مشکلات ناشی از عدم سطح سرویس متناسب با حجم بالای تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین و با توجه به نظر مساعد وزیر راه و شهرسازی، موضوع چگونگی تامین منابع مالی تعریض آزادراه مذکور پس از ماهها پیگیری مداوم، نهایی و تصویب شد.
وی خاطرنشانکرد: با تصویب روش تامین سرمایه مورد نیاز توسط طرفین مشارکت، مقرر شد علاوه بر مسوولیت تامین مالی و ساخت آزادراه کمربندی قم و قم- سلفچگان- راهجرد، مسوولیت همه امور نگهداری، بهسازی و بهرهبرداری آزادراه تهران- قم نیز بر عهده و مسوولیت شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه کنارگذر قم و قم سلفچگان (بخش خصوصی) قرار گیرد.
ارسال دیدگاه