رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با پانا:

قیمت گوجه در روزهای آتی کاهش می‌یابد

تهران(پانا)- رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت قریب به بیست روز است که قیمت گوجه به دلیل بارندگی و سیل در جنوب و آسیب فراوان محصولات با افزایش مواجه شده است اما به زودی این قیمت به تعادل خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۴۳۴۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
قیمت گوجه در روزهای آتی کاهش می‌یابد

اسدالله کارگر گلشن‌آبادی، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با پانا درباره علت گرانی گوجه در روز‌های اخیر، اظهار کرد: «گرانی‌ گوجه در روز‌های اخیر به دلیل یک جا‌به‌جایی فصلی است. این افزایش قیمت به تدریج در روز‌های آتی کاهش می‌یابد.»

وی ادامه داد: «محصولات کشاورزی به یکباره زیاد نمی‌شوند بلکه به تدریج به فراوانی می‌رسند. علاوه بر این تولید گوجه که در بارندگی جنوب آسیب زیادی دیده بود، در حال ترمیم‌شدن است.»

کارگر گلشن‌آبادی گفت: «در گذشته گوجه تابستان از سمت قزوین و ورامین تامین می‌شد اما در فصل زمستان با سردی هوا گوجه در این شهرستان‌ها کم می‌شود و گوجه مورد نیاز کشور، باید از سمت جنوب تامین شود.»

بارندگی در جنوب تهیه گوجه را با مشکل مواجه کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اظهار کرد: «با توجه به بارندگی و سیلی که در جنوب اتفاق افتاد تهیه گوجه با مشکل مواجه شد. اکنون نزدیک به بیست روز است که قیمت گوجه افزایش یافته است ولی به زودی به تعادل می‌رسد.»

قیمت گوجه بین 20تا25 تومان تا سقف 35 تومان است

وی بیان کرد:« آخرین قیمت گوجه بین 20تا25 تومان تا سقف 35 تومان است در حالی که در مهر ماه این قیمت بین 4تا10 تومان بود. اما قریب به بیست روز است که قیمت گوجه افزایش یافته و بین 15 تا 18 تا سقف 23 تومان شده است.»

کاگر گلشن‌آبادی خاطرنشان کرد: «در بعضی از اوقات به دلیل آورده بالایی کشاوزی، قیمت محصولات از قیمت اعلامی نیز پایین‌تر می‌آید. در سال‌های اخیر گوجه‌های زمستانی کیفیت بهتری نسبت به گوجه‌های تابستانی داشتند. پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده گوجه در بازار به قیمت قبل و حتی کمتر از‌ آن بازمی‌گردد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار