در گفت‌وگو با رئیس هیات مدیره انجمن صنفی بتن ایران:

داشتن خانه کوچک بهتر از مستاجر بودن است

تهران (پانا) - فعال بخش ساخت و ساز مسکن و رئیس هیات مدیره انجمن صنفی بتن ایران درباره ساخت مسکن 25 متری، اظهار کرد داشتن خانه کوچک بهتر از نداشتن خانه و مستاجر بودن است. باید خانه‌های ارزان‌قیمت با کیفیت مناسب ساخته شوند و سهم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن مناسب باشد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
داشتن خانه کوچک بهتر از مستاجر بودن است

سعید رحیمی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی بتن ایران در گفت‌وگو با پانا درباره عدم تعادل بین تولید و عرضه مسکن اظهار کرد:‌«بیشترین معضل مردم در بخش مسکن مربوط به سطح درآمد خانواده‌ها است و تا زمانی که بانک‌ها در این مسئله دخالت نکنند مشکل مردم حل نخواهد شد.»

آورده مردم در اغلب کشورهای جهان 20 درصد قیمت یک ملک است

وی افزود:‌ «در اغلب کشورهای دنیا سهم آورده مردم برای خرید مسکن تا 20 درصد قیمت یک ملک یا آپارتمان است و مابقی توسط بانک‌ها تامین می‌شود. در این کشورها بانک‌ها متناسب با اعتبار فرد به او وام می‌دهند. اگر نظام بانکی بخش اعظم مبلغ یک واحد مسکونی را به متقاضیان مسکن ارایه دهند طبیعی است که مشکل مردم برطرف می‌شود.»

خانه ارزان اما باکیفیت بسازیم

وی با اعلام حمایت از ساخت خانه‌های کوچک حتی در متراژ 25 متر که اخیرا ساخت آنها مطرح شده است، اظهار کرد‌: «داشتن خانه کوچک بهتر از نداشتن خانه و مستاجر بودن است. باید خانه‌های ارزان‌قیمت با کیفیت مناسب ساخته شوند و سهم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن مناسب باشد.»

نابرابری درآمد و هزینه مهمترین مشکل جوانان در تهیه مسکن

رحیمی عنوان کرد:‌ «بخش خصوصی می‌تواند با متقاعد کردن دولت و شهرداری در سرعت‌بخشی به جوازهای ساخت مسکن به سرعت عرضه را افزایش دهد. اکنون نابرابری درآمد و هزینه افراد به ویژه جوانان مهمترین عاملی است که موجب شده تا قدرت و توان خرید اندک باشد.»

وی افزود:‌ «بانک مسکن به عنوان تخصصی‌ترین بانک مرتبط با حوزه مسکن باید با افزایش اعتبارات حرف اول را در ارتباط با مسکن داشته باشد.حتی در آمریکا به دنبال افزایش نرخ بهره‌های بانکی مسکن گران شد و سیاست‌ها در این راستا تنظیم شد.»

در شهرهای بزرگ دنیا سکونت غالبا در وحدهای کوچک متراژ است

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی بتن ایران درباره انتقاداتی که به مسکن کوچک‌متراژ مطرح است، خاطرنشان کرد:‌ «مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد که در شهرهای بزرگ سکونت در متراژهای کوچک است و با ساخت خانه‌های کوچک موافق هستم. نکته قابل توجه این است که زیرساخت‌ها و وسایل عبور و مرور به اندازه کافی وجود داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار