نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

از اراضی کشاورزی و منافع ملی زمین‌های کشور صیانت شود

تهران(پانا)- نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، خواستار حفظ اراضی کشاورزی، امانت‌داری و دفاع از منافع ملی و زمین شد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
از  اراضی کشاورزی و منافع ملی زمین‌های کشور صیانت شود

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی در دومین روز نشست مشترک آموزشی روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و مدیران امور اراضی سراسر کشور گفت: در ۲۰ سال اخیر بخشی از اراضی حاصلخیز کشاورزی به ویلا و اماکن غیرکشاورزی تبدیل شده، این تخریب اراضی کشاورزی بر خلاف دستور خداوند است که بر عمران و آبادانی اراضی تاکید می‌کند.

وی با بیان این که در استان‌های کشور، فشارهایی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی وجود دارد، از مسوولان امور اراضی سازمان‌‌های جهاد کشاورزی استان‌ها خواست در برابر تخلف‌ها و فشارها مقاومت کنند و امانت‌دار باشند.

ربانی کوتاهی در برابر تخلفات در حوزه زمین‌های کشاورزی را خیانت ملی توصیف کرد و اظهار داشت: کارشناسان و مدیرانی که در مورد تخلف‌های مربوط به اراضی مقاومت می‌کنند باید حمایت و تقدیر شوند و به آنان مدال داد.

وی تصریح کرد: امنیت غذایی به حفظ آب و خاک بستگی دارد و حفظ اراضی، ستون فقرات امنیت غذایی است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در همین حال به امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های کشور پیشنهاد داد که از حوزه نمایندگی و حاکم شرع اراضی کشاورزی کمک بخواهند.

وی گفت: حوزه نمایندگی و حاکمان شرع، بازوان ادارات امور اراضی در استان‌ها هستند و امیدواریم در این دوره جلوی تغییر اراضی کشاورزی و تبدیل آن به اماکن غیرکشاورزی گرفته شده و عقب‌ماندگی‌های گذشته در این زمینه جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار