رییس مرکز امور بین الملل وزارت نیرو خبر داد؛

برگزاری هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر در شیراز

تهران(پانا)- رییس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو با اعلام خبر برگزاری هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر در آذرماه سال جاری در شهر شیراز بیان کرد در جریان کمیسیون مشترک پیش رو شرایط عرضه کالا و خدمات ایرانی به قطر تسهیل و تسریع می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۶۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر در شیراز

به گزارش وزارت نیرو ، مجتبی اکبری، گفت: هفتمین کمیسیون مشترک ایران و قطر آذرماه سال جاری به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد.
وی افزود: از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اقداماتی که در هفتمین کمیسیون مشترک ایران و قطر به آن پرداخته می‌شود می‌توان حضور تجار و تولیدکنندگان شاخص کشور در این کمیسیون اشاره کرد.
رییس مرکز امور بین الملل وزارت نیرو ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در دولت سیزدهم و به منظور توسعه روابط ایران و قطر در دستور کار قرار گرفته است، شناسایی کالا، تجهیزات و خدمات فنی مهندسی با کیفیت داخلی و مورد نیاز قطری هاست که این اقدام در بهترین شکل ممکن رقم خورده است و انتظار داریم در جریان کمیسیون مشترک پیش رو شرایط عرضه این کالا و خدمات به قطر تسهیل و تسریع شود.
اکبری با بیان اینکه در ماه‌های گذشته تجار و تولیدکنندگان زیادی به ما مراجعه کرده اند و خواستار تسهیل روابط با قطری‌ها هستند، افزود: تمام تلاش ما در فرایند برگزاری هفتمین کمیسیون مشترک با قطر این است که راه را برای تولیدکنندگان و تجار ایرانی برای حضور فعال در بازار قطر هموار کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قطری‌ها پس از تحریم‌هایی که در سال ۲۰۱۷ بر آن‌ها تحمیل شد، دریافتند که قابل اتکاترین همسایه آن‌ها که می‌توانند برای همیشه روی آن حساب کنند ایران است و از این رو در پی توسعه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران برآمدند.
اکبری با اشاره به اینکه کشور قطر یک بازار فوق العاده و مصرفی برای کالا، تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی ایران است، ادامه داد: با توجه به دانش و استعداد‌های بی نظیری که در کشور وجود دارد، ایران می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز‌های فنی و مهندسی و مصرفی کشور قطر را مرتفع کند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه قطر می‌تواند به درگاهی برای ورود ایران به بازار‌های بین المللی نقش آفرین باشد، گفت: در کمیسیون پیش رو تلاش می‌کنیم تا در مورد ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که قطر برای ورود ایران به بازار‌های بین المللی ایجاد می‌کند نیز بحث و تبادل نظر کنیم.
اکبری در پایان افزود: در کنار کمیسیون مشترک که آذرماه در شیراز برگزار می‌شود، همچنین بزودی نمایشگاهی از توانمندی و تولیدات ایرانی در قطر برگزار می‌شود که در مورد جزئیات آن بزودی اطلاع رسانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار