عضو کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی اعلام کرد:
رفع نیاز نهاد آموزشوپرورش در حوزه تجهیز مدارس
تهران(پانا)- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به دامنه گسترده رشتههای زیرگروه عمران اظهار کرد با توجه به نیازی که آموزشوپرورش در حوزه تجهیز مدارس دارد، سایر وزارتخانهها باید به کمک بیایند تا این نیازها مرتفع گردد.

محمد سرگزی؛ عضو کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی در گفتوگو با پانا در حوزه تجهیز مدارس فنیوحرفهای و هنرستانها در حوزه عمران گفت: « اولین نهادی که در این حوزه میتواند کمک کند وزارت راه و شهرسازی است، که متولی حوزه عمران در کشور است. بنیاد مسکن از دیگر نهادهایی است که در این حوزه میتواند دخیل شود. همچنین اگر نیازمندیهای خاصی در حوزه قانونگذاری باشد، کمیسیون عمران مجلس نیز میتواند به عنوان کمیسیون مرجع در مجلسشورایاسلامی کمک کنند تا با توجه به نیازی که نهاد آموزشوپرورش در حوزه تجهیز مدارس دارد، نیازها مرتفع شود.»
دامنه گسترده رشتههای زیرگروه عمران در مدارس فنیوحرفهای و هنرستانها
عضو کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی با تاکید بر دامنه گسترده رشتههای زیرگروه عمران به برخی رشتههای مرتبط با نفت و انرژی اشاره کرد و افزود: « حوزه عمران بسیار وسیع است و به بام و ساختمان خلاصه نمیشود. وزارت نفت نیز میتواند از طریق تاسیسات زیر مجموعه خود که در زیرگرایشات حوزه عمران در حال فعالیت هستند، تجهیزاتی در اختیار وزارت آموزشوپرورش قرار دهند تا محصلان این رشتهها بتوانند تحصیلات بهتر و باکیفیتتری داشته باشند.»
افزایش بهرهوری با حضور در پروژههای عمرانی
سرگزی حضور هنرجویان را در کارگاهها و پروژههای مختلف باعث افزایش بهرهوری دانشآموزان و هنرجویان در هنگام ورود به بازار کار دانست و اظهار کرد: « نهادهای مرتبط میبایست، این مجال و فرصت را در اختیار دانشآموزان و هنرجویان خود قرار دهند که در پروژههایی که در وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت، وزارت نیرو و سایر دستگاهها وجود دارد و در حال انجام است، حضور پیدا کنند.»
وی در ادامه افزود:« محصلان با ارتباط گرفتن و آموزش در فضای اجرای پروژههای عمرانی در این وزارتخانهها دانشحرفهای خود را افزایش میدهند و به هنگام ورود به حوزه کار توانمندیهایی که به صورت تئوری آموختهاند در این طرحها به صورت عملی نیز به کار بگیرند و بهرهوری آنها افزایش یابد.»
وجود خلاء در معرفی جایگاه رشتههای فنیوحرفهای و هنرستانی
عضو کمیسیون عمران مجلس وجود خلاء در جایگاه رشتههای فنیوحرفهای و هنرستانی را بررسی کرد و گفت: «یک خلا وجود دارد که ما نتوانستیم جایگاه آموزش عملی را در رشتههای فنیوحرفهای به دانشآموزان خود توضیح دهیم. همین امر سبب شده افراد به تحصیل در رشتههای فنیوحرفهای و هنرستانی رغبت و اشتیاقی نشان ندهند.»
سرگزی ادامه داد:« ما نتوانستیم به درستی دیدگاه تحصیل در رشتههای عمرانی و سایر رشتههای هنرستانی و حتی استقلال این افراد را به دانشآموزان نشان دهیم. اگر این موضوع به درستی تبیین شده و این فضا تعریف شود و ارتباط این هنرجویان با صنعت برقرار شود قطعا بیشتر مسائل برطرف میشوند.»
ارسال دیدگاه