عضو حقوقی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مطرح کرد:

الزام موسسات حقوقی به ارسال اطلاعات خرید و فروش به سامانه مالیاتی

تهران (پانا) - عضو حقوقی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به یک میلیونی‌شدن مودیان اظهار کرداز ابتدای فروردین امسال تمام موسسات حقوقی باید اطلاعات خرید و فروش خود را به سامانه مالیاتی ارسال کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
الزام موسسات حقوقی به ارسال اطلاعات خرید و فروش به سامانه مالیاتی

حمیدرضا صدیقیان‌راد در نشستی خبری عنوان کرد: نیازهای اصناف با هم متفاوت است و اگرچه ظاهر اصناف خرید و فروش و بازرگانی را نشان می‌دهد اما ساختار متفاوت با هم متفاوت است و به همین دلیل سامانه‌های مورد نیاز نیز برای اصناف تفاوت‌های زیادی با هم دارد.
صدیقیان‌راد عنوان کرد: همچنین نوع فاکتور زدن و سفارش کالا در اصناف با هم متفاوت بوده و در مورد برخی از صنوف کیوسک‌های فروش ایجاد شده است به همین دلیل برای تک تک اصناف نیازها شناسایی و برای ۱۵۰ گروه صنفی نرم‌افزار اختصاصی ایجاد شده است.البته نرم‌افزارهایی نیز در برخی صنوف مانند صنف طلا یا قنادی یا چند صنف دیگر مشترک است.
عضو حقوقی شورای عالی انفورماتیک ایران با بیان اینکه در تمام شهرهای بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت نمایندگی خدمات پس از فروش ایجاد شده است، تصریح کرد: زیرساخت آی تی قوی برای خدمات ایجاد شده تا مشتریان هنگام مراجعه همانند سیستم‌های خدمات بانکی خدمات یکپارچه دریافت کنند.
صدیقیان‌راد خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد از مشتریان سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی هستند که برای آنها محصول‌های نرم‌افزاری مورد نیاز تهیه می‌شود.نیاز اصناف به این است که خدمات آنلاین فروشگاهی و اینترنتی مناسب ارائه شود.در گام بعدی بحث هدفمند سازی و تولید محصولات هوشمند پیگیری خواهد شد تا برای سازمان‌ها و اصناف پیاده‌سازی شود.
ابوالفضل میعادیان، قائم مقام مدیرعامل نیز در این نشست اظهار کرد: هیچ مجموعه‌ای وجود ندارد که با یک میلیون صنف مرتبط بوده و با آنها به صورت بیزینسی فعالیت کند.ساماندهی یک میلیون صنف به معنای بهبود فعالیت بسیاری از امور اجرایی است.
وی با اشاره به توسعه بازار در همه عرصه‌های فناوری عنوان کرد: ظرف ۲ سال آینده به مناطق جدیدی در فضای فناوری اطلاعات کشور تسری لازم داده خواهد شد.
میعادیان با بیان اینکه ترفندهای جهانی تکنولوژی به سمت هوش مصنوعی و متاورس در حال حرکت است، تصریح کرد: در زمان‌هایی نه چندان دور تکنولوژی براساس کامپیوترهای ویندوز عاملی و پس از آن اینترنت بود اما اکنون بر اساس اسپارت فوت است.بنابراین برای اینکه مشتریان از بازار و تکنولوژی عقب نباشند برای نیازهای اصناف و بازار تکنولوژی‌های جدید ایجاد خواهد شد.
میعادیان خاطرنشان کرد: ایجاد ارزش افزوده در ارتباطات نیز از اهداف است تا ارزش افزوده هم برای مشتریان و هم برای کسب و کارها ایجاد شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای فروردین امسال تمام موسسات حقوقی باید اطلاعات خرید و فروش خود را به سامانه مالیاتی ارسال کنند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار