با 500 میلیون تومان در کدام محلات تهران می‌توان رهن کامل کرد؟

تهران (پانا) - این روزها اجاره‌داری مسکن تبدیل به یک فعالیت اقتصادی و منبع درآمد شده است و به همین دلیل بازار رهن و اجاره خانه به دریافت اجاره‌بهای بیشتر گرایش دارد اما به گفته یکی از مشاورین املاک صاحب‌خانه‌هایی هستند که با رهن کامل ملکشان اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر اقتصاد می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۴۲۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
با 500 میلیون تومان در کدام محلات تهران می‌توان رهن کامل کرد؟

درزمانی نه چندان دور با مبلغ 500 میلیون تومان می‌شد به‌راحتی صاحب‌خانه شد اما شرایط تورمی مسکن به‌گونه‌ای شده که دیگر با این مبالغ و حتی دو برابر این عدد و با سرمایه 1 میلیاردی هم نمی‌توان در تهران و حوالی پایتخت صاحب‌خانه شد.

بازار رهن و اجاره هم به پیروی از افزایش قیمت مسکن دچار نوسانات و تغییرات بسیار زیادی شده است. بانک مرکزی در آخرین آمار خود اعلام کرده که رشد اجاره ماه آذر به 41.3 درصد رسیده است و این حکایت از تأثیر تورم بر بازار اجاره مسکن دارد.

بررسی‌های پانا از بازار اجاره‌داری مسکن نشان می‌دهد که با سرمایه 500 میلیون تومانی در مناطق متوسط تهران به‌راحتی می‌توان خانه‌ای را در قالب رهن کامل اجاره کرد اما متراژ این نوع خانه‌ها زیر 100 متر است.

بهزاد رحیمی، یکی از مشاوران املاک تهرانی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد که در بازار رهن و اجاره بیشتر صاحب‌خانه تمایل به گرفتن اجاره پیدا کرده‌اند اما هنوز کسانی هستند که با دریافت پول رهن کامل ملکشان می‌توانند فعالیت اقتصادی داشته باشند و ازاین‌رو بازار رهن کامل هم همچنان داغ است.

رحیمی افزود: «زمانی خانه‌های خالی مهم‌ترین ابزار برای حفظ سرمایه بود و هرکسی پولش می‌رسید خانه‌ای می‌خرید حالا یا اجاره می‌داد یا نمی‌داد به‌هرحال ارزش پولش کم نمی‌شد اما این روزها تقاضا برای اجاره‌داری بالا رفته است و عموماً صاحب‌خانه‌ها تمایل به گرفتن اجاره دارند و ودیعه را بسیار کم کرده‌اند. البته صاحب‌خانه‌هایی هستند که تمایل به رهن کامل ملکشان دارند زیرا با پول رهن کامل می‌توانند سکه و طلا بخرند و می‌دانند که قطعاً سود می‌کنند یا آن پول را سرمایه فعالیت اقتصادی‌شان می‌کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار