کاربردهای سامانه سلام تشریح شد
تهران (پانا) - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت سامانه «سلام» برای پایش کیفیت اینترنت و نظارت بر آن، توسط مردم است. کاربران میتوانند با استفاده از این اپلیکیشن، اطلاعات مفیدی در جهت بهبود کیفیت خدمات اینترنت را در اختیار سازمان تنظیم مقررات قرار دهند.
به گزارش ایرنا، در مراسم رونمایی از سامانه لحظهای ارتباطات مردمی (سلام)، «صادق عباسی شاهکوه» معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات، نظارت بر ابعاد مختلف ارائه سرویس توسط اپراتورها است.
وی تاکید کرد: بحثهایی مانند کیفیت و پوشش جزو الزاماتی است که ما باید بر آنها نظارت داشته باشیم تا مردم خدمات مناسبی را دریافت کنند. برای پایش کیفیت و این که خدماتی که به دست مردم میرسد مناسب است یا نه، طبیعتا ابزارهای مختلفی را در این سالها به کار گرفت.
عباسی تاکید کرد: برخی اوقات برای نظارت بر این خدمات، به صورت میدانی اندازهگیریهای کیفی را انجام میدهند. با راهاندازی سامانهها کار نظارت کمی آسانتر از گذشته شد و اکنون به مرحلهای رسیدیم که فکر میکنیم میتوانیم از نظارت مردمی نیز استفاده کنیم.
معاون وزیر ارتباطات گفت: سامانه سلام که به زودی در دسترس مردم قرار میگیرد امکانی را فراهم میکند تا کاربران اینترنت بتوانند خدمات را رصد کرده و درباره مشکلات احتمالی اطلاعرسانی کنند.
رئیس سازمان تنظیم گفت: هر فردی که این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کرده و از آن استفاده میکند، میتواند در صورت تمایل اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد تا نظارتمان بر روی خدمات کاملتر شود.
وی تاکید کرد: توسعه این سامانه از چند ماه قبل در سازمان تنظیم مقررات آغاز و امروز تکمیل شده و آماده بهرهبرداری است. این اپلیکیشن از شنبه ۲۳ بهمن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. هر چقدر از این اپلیکیشن بیشتر استفاده شود اطلاعات بیشتری به ما خواهد داد. زمانی که اطلاعات کامل باشد، تسلطمان بر شبکههای موجود بیشتر میشود و میتوانیم با تلاش کیفیت اینترنت را افزایش دهیم.
عباسی خاطرنشان کرد: اکنون ما در هر جایی که حضور پیدا میکنیم درباره اینترنت ازما سوال میپرسند و این به دلیل گستردگی اینترنت در کشور ما است. گستردگی جغرافیای تحت پوشش اینترنت، ممکن است مشکلاتی را رقم بزند. تلاش ما این است که تا جای ممکن این اشکالات را رفع کنیم و کیفیت شبکه را ارتقا بدهیم.
معاون وزیر ارتباطات افزود: علاوه بر بحث نظارتی این سامانه، تلاش ما این بود که خدمات مختلفی که سازمان تنظیم مقررات ارائه میدهد را در قالب یک پنجره واحد در دسترس مردم قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، سامانه لحظهای ارتباطات مردمی «سلام» (سامانه لحظهای ارتباطات مردمی) با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به مجموعه سامانههای خدماتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راهاندازی میشود. این سامانه مانند یک پنجره واحد نظارتی، خدمات جامعی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اختیار مشترکان قرار میدهد. هدف اصلی از طراحی سامانه سلام، افزایش دسترسـی و نظارت مردم به خدمات باکیفیت ارتباطی است که بر اساس اطلاعات دریافتی، (ضمن رعایت حریم خصوصی کاربران) به پایداری بیشتر بازار این خدمات کمک میکند.
ارسال دیدگاه