معاون وزیر راه عنوان کرد:

جایگزینی ناوگان سنتی، باعث رونق تجارت منطقه‌ای می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی کشور عنوان کرد این سازمان متولی طرح بهسازی و جایگزنی ناوگان سنتی دریایی است که در رونق تجارت منطقه‌ای و صادرات و واردات نقش‌آفرینی مناسب‌تری خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
جایگزینی ناوگان سنتی، باعث رونق تجارت منطقه‌ای می‌شود

به گزارش ایرنا، محمد راستاد روز سه شنبه در بازدید از اسکله ترمینال مسافری دریایی گناوه افزود: در این ارتباط از محل تسهیلات از منابع وجوه اداره شده سازمان بنادر شناورهایی با استفاده از توان متخصصان داخلی توسط صنایع دریایی طراحی و تولید شده که براساس سن ناوگان به صورت اولویت‌بندی جایگزین خواهد شد.

وی اظهار کرد: افقی که برای توسعه بنادر تجاری کشور بویژه استان بوشهر در حوزه ناوگان منطقه‌ای ترسیم شده، این است که هم زیرساخت ها را برنامه ریزی مناسبی انجام داده ایم تا به روز رسانی کنیم و بهسازی و توسعه دهیم و هم براساس مصوبه هیات وزیران و با تولیت سازمان بنادر و دریانوردی به سمتی برویم که ناوگان تجارت منطقه ای کشور متناسب با شرایط کنونی بتواند با کیفیت بالاتری صادرات غیرنفتی و واردات ملزوم کشور را از این طریق در سطح منطقه انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی کشور در زمینه وضعیت کشتی های فرسوده مسافربری گفت: بالاترین و با اولویت ترین تسهیلات وجوه اداره شده این سازمان برای ناوگان مسافری و گردشگری است.

وی ادامه داد: در صورتی ‌که برای تولید داخل بویژه شناورهای مسافربری و گردشگری تقاضایی وجود داشته باشد، حداقل ۸۰ درصد منابع موردنیاز ساخت آن به صورت تسهیلات به متقاضیان پرداخت خواهد شد و ۱۰۰ درصد سود تسهیلات بصورت یارانه را سازمان بنادر و دریانوردی متقبل می‌شود تا زمینه و شرایط مناسب برای نوسازی ناوگان مسافری و گردشگری و توسعه فراهم شود و هم صنایع دریایی داخلی کشور را در سال‌هایی که همواره تاکید بر تولید داخلی است، توسعه دهیم تا بدین روش بتوانیم حمایت مناسبی انجام دهیم.

راستاد درباره طرح از رده خارج شدن شناورهای سنتی گفت: این شناورها از رده خارج نمی‌شوند بلکه به مرور و بر اساس سن ناوگان و تسهیلات و مشوق‌هایی که در نظر گرفته شده است، مالکان می‌توانند به سمت جایگزینی بیایند.

وی اظهار کرد: مشوق های در نظر گرفته شده به گونه‌ای است که خود مالکان شناورها مراجعه کنند تا به مرور ناوگان جدید جایگزین شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: باتوجه به وضعیت تجاری منطقه ای بویژه در امر صادرات و واردات، اگر کسی بخواهد فعالیت حمل و نقل دریایی داشته باشد هیچ گزینه‌ای مناسب تر از استفاده از شناورهایی نیست که هم اینک به عنوان جایگزین ناوگان سنتی طراحی شده است و انتظار داریم استقبال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار