وزیر راه و شهرسازی:

ظرفیت فرودگاهی کشور تا سال آینده به ۵۰ میلیون نفر می‌رسد

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت ظرفیت فرودگاهی کشور تا پایان سال آینده به ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید و هر پروژه فرودگاهی که در دولت به بهره برداری رسید با هدف تسلط بیشتر بر آسمان کشور است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت فرودگاهی کشور تا سال آینده به ۵۰ میلیون نفر می‌رسد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «محمد اسلامی» با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه هوایی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: فرودگاه‌ها برای وزارت راه و شهرسازی از نظر مراقبت و پروازها اهمیت دارد تا بتوانیم با انجام اقدامات مناسب مدیریت آسمان کشورمان را در اختیار بگیریم و آن را اداره کنیم.

وی افزود: در روز نخست دهه فجر امسال شاهد چند اتفاق بزرگ در فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه مهرآباد بودیم و توانستیم برای نخستین بار یک سیستم راداری تقرب را با یک مرکز کنترل مشترک شاهد باشیم که به همت متخصصان کشورمان این اتفاق رخ داد.

اسلامی ادامه‌داد: این یک اتفاق بزرگ است، زیرا تجهیزات به ما فروخته نمی‌شود و به خاطر یک بدعهدی غربی‌ها این بلا بارها سر این کشور آمده است.

وی اضافه‌کرد: این بدان معناست که تجهیزات فروخته نمی‌شود و اگر بفروشند و پولش را بدهیم کالا را نمی‌دهند و اگر بدهند آن را نصب نمی‌کنند، همچنین اگر نصب شود پرونده مربوط به آن داده نمی‌شود و اگر هم آن را ارائه کنند آن وقت قطعات را نمی‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح‌کرد:‌در همین خصوص شرکت فرودگاه‌ها تجهیزاتی را خریده بود که برای نصب نیامدند و این دستگاه‌ها باید یکپارچه می‌شد، امروز به همت متخصصان کشورمان این تجهیزات راه‌اندازی شد و باید از این عزیزان قدردانی کرد.

وی بیان‌داشت: در فرودگاه مهرآباد و دیگر فرودگاه‌های کشور به دنبال این هستیم که وقت تلف شده مسافران برای سوار و پیاده شدن به حداقل ممکن برسد، به همین دلیل در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد پس از سال‌ها یک نوسازی رخ داد و پل‌های اتصال به هواپیما نصب شد که در فازهای بعدی گسترش پیدا خواهد کرد.

اسلامی خاطرنشان‌کرد: این برای نخستین بار است که یک ترمینال برای مردم فراهم شده است که سریع بتوانند پیاده شوند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: تحولاتی که در فرودگاه‌ها به عنوان پروژه جدید توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شده یا افتتاح خواهند شد، در زمره اقدامات برای قدرتمندتر کردن زیرساخت ناوبری و مدیریت آسمان کشور است.

وی درخصوص نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور، تاکید کرد: در موضوع خرید هواپیما، شرکت‌ها را تشویق و حمایت می‌کنیم تا بتوانند هواپیما خرید کرده و به داخل بیاورند، بر همین اساس تقویت و نوسازی ناوگان در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار