افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت مسافری فرودگاه آبادان پس از ۵۰ سال

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاه آبادان از افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه با ایجاد ۸۹۰۰ مترمربع فضای ترمینالی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت مسافری فرودگاه آبادان پس از ۵۰ سال

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در این مراسم که امروز (۱۱ بهمن) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، عنوان کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی دو سال اخیر با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند اقدامات مؤثری در رابطه با توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای تسهیلات مسافری در فرودگاه آبادان انجام داده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بهره برداری از ۱۰ پروژه فرودگاه آبادان افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ایجاد ۸۹۰۰ مترمربع فضای ترمینالی، ۵۲ هزار متر مربع محوطه سازی و توسعه فضاسازی در محوطه‌های ایرساید و لندساید، نصب و راه اندازی تجهیزات الکتریکال و مکانیکال متناسب با زیرساخت‌های جدید اشاره کرد.

وی گفت: با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند پس از ۵۰ سال ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه آبادان افزایش ۱۰۰ درصدی یافته که تا ۳۰ سال آینده برای تأمین نیاز مسافران کافی است.

امیرمکری تاکید کرد: با اینکه در یک سال گذشته به دلیل کرونا با مشکل محدودیت مالی مواجه بودیم با تأکید وزیر راه و شهرسازی توسعه فرودگاه‌های خوزستان در اولویت قرار گرفت و در این راستا اخیراً پروژه‌های فرودگاه اهواز نیز به بهره برداری رسیدند.

وی گفت: افتتاح پروژه‌های فرودگاه آبادان هدیه دولت به مردم ایران به مناسبت دهه مبارک فجر است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پایان از تلاش جهادگرانه و شبانه روزی مدیریت و کارکنان، پلیس و سپاه فرودگاه آبادان و همکاران خود در ستاد شرکت فرودگاه‌ها قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار