بازرسی ها تشدید خواهد شد
تهران(پانا)- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که بازرسیها با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تشدید خواهد شد می گوید از دستگاههای نظارتی درخواست کردیم که کنترل انبارها و بنکداران را به صورت هوشمند در دستور کار خود قرار دهند و عملکردهای خود را در این حوزه برای اطلاع مردم و ایجاد تاثیر مثبت در بازار رسانهای کنند.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم حسینی» امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار، افزود: شرایط تامین، تولید کالاها و اقلام مورد نیاز مردم مناسب است و پیش بینیهای لازم برای ذخیرهسازی میوه شب عید و همچنین تشدید نظارتها در ایام پایانی سال انجام شده است.
وی افزود: هماهنگی با دستگاههای مرتبط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و بانک مرکزی و همچنین ابلاغیههای جدید ستاد اقتصادی دولت تاثیر خوبی در تامین کالاها و اقلام مورد نیاز مردم و همچنین مواد اولیه کارخانجات برای افزایش تولید آنها داشته است.
وی همچنین با بیان اینکه ابزارهای حکومت برای تقویت تنظیم بازار باید به خدمت بیایند و ستاد تنظیم بازار را در این مسیر همراهی کنند، افزود: حذف بخشنامههای اضافی و خلقالساعه از دیگر عوامل مهم در تنظیم بازار و ایجاد تعادل در ماههای گذشته است.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی ظالمانهای قرار گرفتهایم، خاطرنشانکرد: گرانی با گرانفروشی متفاوت است و گران فروشی در خصوص کالاهایی است که در این شرایط جنگ ظالمانه بیانصافانه افزایش قیمت پیدا میکنند و دستگاههای نظارتی و مرتبط در این حوزه ورود میکنند.
تشدید بازرسیهای بازار در ایام پایانی سال
وی با بیان اینکه بازرسیها با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تشدید خواهد شد، گفت: مردم نباید نگران افزایش قیمتها در ماههای منتهی به سال و شب عید باشند که در همین راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
رزم حسینی همچنین تقسیم وظایف میان وزارت جهاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت را در راستای تامین به موقع اقلام مورد نیاز و معیشتی مردم بسیار کارساز دانست و افزود: فضا در واقع به سمت واگذاری اختیارات به دستگاههای اصلی متولی میرود که تقسیم وظایف در همین راستا بوده است.
رسانه ای کردن نظارتها برای ایجاد تاثیر مثبت در بازار
وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستگاههای نظارتی خواست که کنترل انبارها و بنکداران را به صورت هوشمند در دستور کار خود قرار دهند و عملکردهای خود را در این حوزه برای اطلاع مردم و ایجاد تاثیر مثبت در بازار رسانهای کنند.
رزم حسینی همچنین مدیریت مدبرانه در حوزه بازار را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مدیریت با مداخله متفاوت است، مداخله باید در نقطه صفر ورود کالا انجام شود.
ارسال دیدگاه