امکان اصالتسنجی ضمانتنامه کالاها فراهم شد
تهران (پانا)- اداره کل نظارت برخدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ابلاغ مرحله دوم سامانه جامع گارانتی (ضمانت) به همه واحدهای تولیدکننده و عرضهکننده کالا خبرداد که بر اساس آن، از این پس مردم میتوانند از اصالت خدمات محصولی که خریداری میکنند، مطمئن شوند.
به گزارش اداره کل نظارت برخدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، همزمان با اعلام اجرای فاز دوم سامانه گارانتی، همه شرکتهای ارایه کننده خدمات پس از فروش (اعم از شرکتهای واردکننده و پیمانکار گارانتیکننده) ملزم شدند تا در سامانه مذکور ثبت نام کنند.
این گزارش میافزاید: با توجه به دغدغههای موجود در جامعه پیرامون صحت و اصالت گارانتی کالاهای خریداری شده و نیز شکایات و گزارشهای مردمی از مشکلات موجود در فرایند گارانتی کالاهای موجود در بازار و کثرت مراکز و بنگاههای اقتصادی ارائهدهنده خدمات گارانتی در کشور، موضوع ساماندهی و مدیریت فرایند ارائه گارانتی کالاها از منظر اعتبارو صحت گارانتی به عنوان یکی از مطالبات بحق مردم در دستور کار قرار گرفت بر همین اساس طراحی و ایجاد سامانه گارانتی در سه فاز پیشبینی شده است که فاز نخست آن مربوط به بخش تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی بوده که از سال گذشته اجرایی شده است.
امکاناتی نظیر استعلام اصالت و گارانتی کالا، مشاهده لیست شرکتهای گارانتی کننده تایید شده توسط سازمان حمایت و شناسامه گارانتی، مشاهده شناسه کالا و شناسه رهگیری، مدیریت نصابان برای کالاهای نصبی، مدیریت صفحات شرکتهای گارانتی کننده و مشاهده مراکز ارائه خدمات و نمایندگیهای مجاز از ویژگی های این سامانه است.
بر همین اساس میتوان از سامانه گارانتی به عنوان گلوگاه مبارزه با قاچاق کالا نام برد که یکی از سامانههای مکمل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب خواهد شد.
براساس این ابلاغیه همه شرکتهای گارانتیکنندهای که از سوی واردکنندگان یا تولیدکنندگان به سازمان حمایت معرفی شده و خدمات آنها مورد تایید قرار گرفته و شرکتهای واردکننده یا تولیدکنندهای که خود مسئولیت ارایه خدمات کالاهای وارداتی یا تولیدی خود را به عهده دارند مکلفند که در این سامانه به آدرس www.Irangs.ir ثبت نام و از صحت اطلاعات تعهدات گارانتی و کالاهای تخصیص یافته به آن اطمینان حاصل کنند.
ارسال دیدگاه