رمز پویا، یکی از عوامل مراجعه مردم به بانک ها در این روزها
تهران (پانا) - عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی از افزایش فروش کالاهای تند مصرف و افت شدید فعالیت کسب و کارهای مجازی در بخشهای دلیوری غذا و سفر طی اسفند ماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، رضا الفتنسب از افزایش فروش کالاهای تند مصرف (کالاهای سوپرمارکتی) از سوی کسب و کارهای مجازی در اسفند ماه خبر داد و گفت: البته با توجه به این که آخر سال است، مشخص نیست که این افزایش فروش به دلیل شب عید بوده یا شیوع ویروس کرونا.
وی همچنین با اشاره به توسعه آموزش آنلاین در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: همچنین در این مدت شاهد ریزش مشتری فعالیتهای مجازی در بخش سفر و دلیوری غذا بودیم، اما در کسب و کارهای دیگر تغییر خاصی رخ نداده است.
به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی، در اسفند ماه پلتفرمهای این کسب و کارها در بخش رستوران ۷۰ تا ۹۰ درصد کاهش فروش داشتند.
وی با بیان اینکه ارزش سفرهای کنسل شده در این مدت نیز به چند ۱۰ میلیارد تومان میرسد، تصریح کرد: بنابراین به نظر میرسد لازم است بعد از پایان این بحران، دولت اقداماتی برای کمک به کسب و کارهای متضرر انجام دهد. برای مثال تعطیلات دیگری در نظر گرفته شود و همچنین یارانه هایی برای ارائه خدماتی مانند هتل که قرار بود در تعطیلات نوروز ارائه شوند، در نظر گرفته شود.
به گفته الفت نسب، حجم تراکنشها در اسفند ماه نسبت به بهمن حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است. البته این افزایش فقط مربوط به درگاههای آنلاین نیست، بلکه شامل پرداخت از دستگاه پوز و سایر پرداختهای غیرنقدی نیز میشود که ممکن است به دلیل استفاده کمتر از اسکناس اتفاق افتاده باشد.
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه طبق نظرسنجیها فعالسازی رمز پویا بر کسب و کارهای مجازی تاثیر منفی داشته است، از اعلام جزئیات نتایج این نظرسنجی به بانک مرکزی در هفته جاری خبر داد و گفت: در همین روزها که شهروندان باید به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مراجعه به بانکها به دلیل رمز پویا انجام میشود.
وی همچنین با تاکید بر لزوم مقابله با فیشینگ، تصریح کرد: بهتر بود که بانک مرکزی ابتدا به فرهنگسازی اقدام میکرد و به این سرعت استفاده از رمز پویا اجباری نمیشد.
ارسال دیدگاه