کارشناس تحقیق و پژوهش اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ اصفهان:
هدف دوره «مسیر معلمی» گفتمانسازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است
اصفهان (پانا) - کارشناس تحقیق و پژوهش اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ اصفهان گفت: یکی از اهداف اصلی دوره «مسیر معلمی» آن است که معلمان در فضای تعامل و همافزایی به همگرایی فکری و روحی دست یابند، با یکدیگر ارتباط مؤثر برقرار کنند و گامهایی هماهنگ برای تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش بردارند.

الهه خیراللهی، کارشناس تحقیق و پژوهش اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ اصفهان در گفتوگو با خبرنگار پانا گفت: «همگان بر این نکته اذعان داریم که ماه مبارک رمضان، صرفاً ماه مغفرت و آمرزش نیست بلکه ماه تربیت و یادگیری است؛ ماهی است که در آن بیش از آن که بر ظواهر عبادات تأکید کند، بر عمق معرفت و بینش انسانها توجه دارد و شب قدر نیز انسان را به تأمل و تفکر در مسیر زندگی خود فرامیخواند.»
خیراللهی افزود: «اکنون در آستانه پایان سال ۱۴۰۳ هجری شمسی در چنین فضای معنوی با برگزاری رویداد کشوری «مسیر معلمی» در ناحیه ۴ اصفهان، گرد هم آمدهایم تا در پرتو گفتمانسازی و شناخت نسبت به سند تحول بنیادین، شایستگیهایی را در خود پرورش دهیم که ما را از منظر فکری و نگرشی، بیدارتر و آمادهتر برای ایفای نقش تربیتی کند.»
کارشناس تحقیق و پژوهش اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ اصفهان خاطرنشان کرد: «دوره مسیر معلمی با هدف گفتمانسازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و کمک به اجرای هرچه دقیقتر آن در ناحیه ۴ در حال برگزاری است. این رویداد با همکاری بسیج فرهنگیان و واحد تحقیق و پژوهش و با حضور حدود ۱۰۰ نفر از معلمان علاقهمند و دغدغهمند ناحیه و همچنین حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴، رئیس نهضت سوادآموزی و معاونین افتتاح شد و امیدواریم در این گفتمانسازی، فرصتی مناسب برای یک مفاهمه اجتماعی و توسعه ارادههای عمومی جهت پیگیری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین مهیا شود.»
خیراللهی افزود: «در واقع همه باید بر این باور باشند که آموزش و پرورش به جای پیرو بودن خود باید پیشرو باشد. در این صورت اگر آموزش و پرورش پیشرویی داشته باشیم باید مبتنی بر نیازهای آینده حرکت کرد. خروجی نظام تعلیم و تربیت، نشان از آن دارد که آموزش و پرورش ما ساخته و پرداخته فکر ما نیست و بنای آن بر فلسفهای نبوده که امروز به دنبال آن هستیم.»
وی ادامه داد: «رویداد مسیر معلمی، شوق برای تغییر در برنامههای بلندمدت را در نظر دارد تا به کارآمدترین نظام آموزشی به عنوان نظام آموزش و پرورش الگو و تمدنساز برای سایر کشورها و پیشران در تمدنسازی اسلامی و نوین باشیم. بنابراین یکی از اهداف اصلی این دوره آن است که معلمان در فضای تعامل و همافزایی به همگرایی فکری و روحی دست یابند، با یکدیگر ارتباط مؤثر برقرار کنند و گامهایی هماهنگ برای تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش بردارند. به امید آن که این دوره، نقطه عطفی در حرکت به سوی آیندهای روشن برای نظام تعلیم و تربیت کشورمان باشد.»
ارسال دیدگاه