معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان:

اولویت‌گذاری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان اصفهان در توسعه هوش مصنوعی خواهد بود

اصفهان (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر نقش حیاتی پژوهش‌سراها در توسعه هوش مصنوعی از برنامه‌های آموزشی برای همکاران و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و ضرورت ایجاد هسته‌های رشد در این مراکز را برای پرورش خلاقیت و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مطرح کرد.

کد مطلب: ۱۵۵۱۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اولویت‌گذاری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان اصفهان در توسعه هوش مصنوعی خواهد بود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان؛ حامد عجبی، معاون آموزش متوسطه اداره کل در جلسه هیات امنای پژوهش‌سراهای دانش آموزی استان اصفهان، بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه هوش مصنوعی تأکید کرد و افزود:  با توجه به پتانسیل همکاران آموزشی، می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم و تربیت مدرسان میانی، از این ظرفیت‌ها در آموزش سایر همکاران بهره‌برداری کرد.

وی گفت:  از همکاری شرکت‌های دانش بنیان نیز می توان برای آموزش در حوزه هوش مصنوعی استفاده شود و توجه به پژوهش‌سراها به عنوان محور توسعه این فناوری در آموزش و پرورش باید مورد  تأکید قرار گیرد.

عجبی افزود: پژوهش‌سراها نباید تنها به آزمایشگاه‌ها و پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی محدود شوند، بلکه باید هسته‌های رشد و توسعه دانش‌آموزی در آن‌ها فعال شود تا این مراکز به عنوان بسترهای شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان و تجاری‌سازی علم از سوی دانش‌آموزان تبدیل شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه به اهمیت همکاری شهرداری در جذب دانش‌آموزان به پژوهشسراها اشاره کرد و بر ضرورت ایجاد سامانه جامع استانی برای ثبت و درخواست اردوهای دانش‌آموزی تأکید کرد.

وی با اشاره به عنوان مدارس آینده گفت: این رویکرد در پژوهش‌سراها می‌تواند زمینه‌ساز ظهور و بروز خلاقیت در دانش‌آموزان باشد و به توسعه آموزش هوش مصنوعی کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار