مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
استفاده از تکنولوژی روز راهکار کلیدی جذابیت درس برای دانشآموزان نسل آلفا است
اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استفاده از تکنولوژی روز و نرمافزارهای آموزشی در این کلاس، الگویی مناسب برای تطبیق روشهای تدریس با سبک یادگیری نسل آلفا است و دانشآموزان امروز نیازمند روشهایی هستند که با دنیای دیجیتال آنها هماهنگ باشد.

نظریان با اشاره به بازدید از کلاس ریاضی یکی از معلمان این مدرسه، بیان داشت: استفاده از تکنولوژی روز و نرمافزارهای آموزشی در این کلاس، الگویی مناسب برای تطبیق روشهای تدریس با سبک یادگیری نسل آلفا است و دانشآموزان امروز نیازمند روشهایی هستند که با دنیای دیجیتال آنها هماهنگ باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: هنر معلم، تشخیص سبک یادگیری دانشآموزان و انتخاب روش تدریس متناسب با آن است و امروزه هوش مصنوعی بهعنوان ابزاری قدرتمند میتواند به معلمان در تسهیل فرایند یادگیری کمک کند.
وی در ادامه به نقش مربیگری معلمان اشاره کرد و گفت: وظیفه ما محدود به آموزش محتوای درسی نیست؛ معلم باید در ابعاد تربیتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز الگویی برای دانشآموزان باشد تا هویت دینی، ملی و انقلابی آنان شکل گیرد.
نظریان با بیان اینکه «در سند تحول بنیادین، تربیت دانشآموزان در شش ساحت تربیتی دنبال میشود»، افزود: درس ریاضی، علوم یا هنر تنها انتقال مفاهیم علمی نیست، بلکه باید ارتباط آن با زندگی واقعی و حل مسائل روزمره برای دانشآموزان تبیین شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت نقش مدرسه در هویتیابی نوجوانان، گفت: باید به دانشآموزان نشان دهیم که هر درس چگونه در آینده شغلی و زندگی شخصی آنها تأثیرگذار است و اگر آموزش صرفاً مبتنی بر محفوظات باشد، اشتیاق یادگیری از بین میرود.
وی استفاده از فناوریهای نوین و روشهای خلاقانه را کلید جذابیت محیط آموزشی دانست و تصریح کرد: معلمان جوان این مدرسه با بهرهگیری از تکنولوژی، فاصله سنی کم با دانشآموزان و زبان مشترک دیجیتال، میتوانند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
نظریان همکاری معلمان باتجربه و جوان را عاملی برای توانمندسازی عنوان کرد و افزود: یادگیری گروهی میان دانشآموزان و تعامل آنها با یکدیگر، نهتنها تعمیق دانش، بلکه تقویت مهارتهای اجتماعی را به دنبال دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از برنامههای آتی اداره کل برای بهبود روشهای تدریس خبر داد و گفت: با همکاری چهرههای علمی و آموزشی استان، کارگاههای توانمندسازی معلمان در حوزه فناوریهای آموزشی برگزار خواهد شد.
ارسال دیدگاه