مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

استفاده از تکنولوژی روز راهکار کلیدی جذابیت درس برای دانش‌آموزان نسل آلفا است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استفاده از تکنولوژی روز و نرم‌افزارهای آموزشی در این کلاس، الگویی مناسب برای تطبیق روش‌های تدریس با سبک یادگیری نسل آلفا است و دانش‌آموزان امروز نیازمند روش‌هایی هستند که با دنیای دیجیتال آنها هماهنگ باشد.

کد مطلب: ۱۵۴۶۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از تکنولوژی روز راهکار کلیدی جذابیت درس برای دانش‌آموزان نسل آلفا است
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در جریان سفر به شهرستان آران و بیدگل از دبیرستان امام‌زمان (عج) آران و بیدگل بازدید کرد و با تقدیر از فضای همدلانه و صمیمی این مدرسه، اظهار داشت: تشکر ویژه‌ای از مدیریت و کادر آموزشی این مجموعه دارم که با ایجاد محیطی پویا، زمینه تحقق آموزش اثربخش و نشاط دانش‌آموزان را فراهم کرده‌اند.
وی هدف اصلی این بازدید را «ارتباط مستقیم با معلمان، شنیدن دغدغه‌های آنان و بررسی مشکلات فضاهای آموزشی» عنوان کرد و افزود: با حضور میدانی در مدارس، می‌توان بسیاری از مسائل آموزش و پرورش را رصد و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کرد.

نظریان با اشاره به بازدید از کلاس ریاضی یکی از معلمان این مدرسه، بیان داشت: استفاده از تکنولوژی روز و نرم‌افزارهای آموزشی در این کلاس، الگویی مناسب برای تطبیق روش‌های تدریس با سبک یادگیری نسل آلفا است و دانش‌آموزان امروز نیازمند روش‌هایی هستند که با دنیای دیجیتال آنها هماهنگ باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: هنر معلم، تشخیص سبک یادگیری دانش‌آموزان و انتخاب روش تدریس متناسب با آن است و امروزه هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری قدرتمند می‌تواند به معلمان در تسهیل فرایند یادگیری کمک کند.

وی در ادامه به نقش مربی‌گری معلمان اشاره کرد و گفت: وظیفه ما محدود به آموزش محتوای درسی نیست؛ معلم باید در ابعاد تربیتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز الگویی برای دانش‌آموزان باشد تا هویت دینی، ملی و انقلابی آنان شکل گیرد.

نظریان با بیان اینکه «در سند تحول بنیادین، تربیت دانش‌آموزان در شش ساحت تربیتی دنبال می‌شود»، افزود: درس ریاضی، علوم یا هنر تنها انتقال مفاهیم علمی نیست، بلکه باید ارتباط آن با زندگی واقعی و حل مسائل روزمره برای دانش‌آموزان تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت نقش مدرسه در هویت‌یابی نوجوانان، گفت: باید به دانش‌آموزان نشان دهیم که هر درس چگونه در آینده شغلی و زندگی شخصی آنها تأثیرگذار است و اگر آموزش صرفاً مبتنی بر محفوظات باشد، اشتیاق یادگیری از بین می‌رود.

وی استفاده از فناوری‌های نوین و روش‌های خلاقانه را کلید جذابیت محیط آموزشی دانست و تصریح کرد: معلمان جوان این مدرسه با بهره‌گیری از تکنولوژی، فاصله سنی کم با دانش‌آموزان و زبان مشترک دیجیتال، می‌توانند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

نظریان همکاری معلمان باتجربه و جوان را عاملی برای توانمندسازی عنوان کرد و افزود: یادگیری گروهی میان دانش‌آموزان و تعامل آنها با یکدیگر، نه‌تنها تعمیق دانش، بلکه تقویت مهارت‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از برنامه‌های آتی اداره کل برای بهبود روش‌های تدریس خبر داد و گفت: با همکاری چهره‌های علمی و آموزشی استان، کارگاه‌های توانمندسازی معلمان در حوزه فناوری‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار