پور محمدی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه
تأکید خاص رئیس جمهور بر عدالت آموزشی
اصفهان(پانا)- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:تأکید خاص رئیس جمهور بر عدالت آموزشی است.
سید حمید پور محمدی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتوگو با پانا گفت: «حقیقتاً این نوع گفتگوها برای من اهمیت زیادی دارد و باید بگویم که خوشحالم که یک دانشآموز مصاحبه میکند. این واقعاً نوعی گام مثبت است برای خبرنگاری کشور، که آیندهاش هم میتواند روشن و وزین باشد.»
وی افزود: « یکی از موضوعات بسیار مهم در دولت چهاردهم و به طور خاص تأکید آقای رئیسجمهور بر «عدالت آموزشی» است. این مفهوم، به این معنی است که برخی از مناطق کشور به مدارس با کیفیت دسترسی ندارند یا اینکه ممکن است مدارس در آن مناطق وجود داشته باشد، اما از نظر امکانات، تجهیزات و کیفیت آموزشی بسیار ضعیف هستند. در برخی مناطق حتی ممکن است مدارس به طور کامل وجود نداشته باشد و دانشآموزان مجبور به حضور در مدارس غیراستاندارد یا حتی کانکسها باشد.»
پورمحمدی تصریح کرد: «بنابراین، هدف اصلی ما این است که تمام مسئولان و مردم دست به دست هم بدهند تا مشکلات دانشآموزانی که یا مدرسه ندارند، یا مدرسه مناسبی ندارند، یا حتی مدارسشان فاقد تجهیزات مناسب آموزشی است، برطرف کنیم.»
پور محمدی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: «برای همین، دولت به همراه خیرین وارد این عرصه شده و کارهای بزرگی را آغاز کرده است. به عنوان مثال مدارسی که با مصالح ضعیف مثل سنگ و گل ساخته شدهاند، یا مدارسی که در معرض خطر زلزله قرار دارند، یا دانشآموزانی که در کانکسها درس میخوانند، تمامی این مشکلات باید حل شود.»
وی در ادامه گفت: «دولت قول داده است که این شرایط را تغییر دهد و تمام مدارس فرسوده یا آسیبپذیر را بازسازی و یا تعویض کند. این اقدامات، علاوه بر ساخت مدارس جدید، شامل تجهیز مدارس موجود به امکانات مناسب و ایمنسازی آنها هم میشود.»
پور محمدی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: «همچنین، در برخی مناطق کشور به ویژه مناطق حاشیهای، مدارس با تراکم بالای دانشآموز مواجه هستند. در کلاسهایی که معمولاً ۵۰ یا حتی ۵۵ دانشآموز در آن حضور دارند، فضای آموزشی نه تنها به هیچوجه استاندارد نیست، بلکه روند آموزش هم به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد. در این شرایط، نیاز به ساخت مدارس جدید و افزایش ظرفیت مدارس موجود به شدت احساس میشود. هدف این است که تعداد کلاسها و مدارس به اندازهای باشد که هیچ دانشآموزی مجبور به تحصیل در کلاسهای شلوغ و فاقد امکانات نباشد.»
ارسال دیدگاه