استاندار اصفهان:

نرخ باسوادی پس از انقلاب اسلامی از ۴۰ به مرز صد درصد رسیده است

اصفهان( پانا) - استاندار اصفهان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رشد بسیار زیادی در باسواد شدن مردم در کشور اتفاق افتاده و نرخ باسوادی از حدود ۴۰ درصد اکنون در سطح ۹۸ الی ۹۹ درصد است.

کد مطلب: ۱۵۰۹۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد

سیدرضا مرتضوی در گفت‌وگو با پانا گفت: «جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان به‌صورت ماهیانه در محل آموزش و پرورش با حضور روسای دستگاه‌های عضو و بنا بر دستور جلسه با حضور بعضی از دستگاه‌های میهمان برگزار می‌شود.

مرتضوی افزود: «در واقع این جلسه برای این است که همه دستگاه‌ها همت و تلاش خود را برای رفع مشکلات آموزش و پرورش به میدان بیاورند.»

استاندار اصفهان گفت: «الحمدلله در استان ما در ادوار مختلف و این دوره تلاش شده که با نظم و انظباط ویژه به این جلسات توجه شود و مدیران دستگاه‌ها این جلسه را به عنوان یکی از مهمترین دستگاه‌های استان قلمداد می‌کنند. به نظر من اگر کسی دغدغه آینده ایران اسلامی، پیشرفت و فرهنگ ایران اسلامی را دارد باید به این جلسه توجه کند و یکی از مهمترین جلسات ما شورای آموزش و پرورش است و بنده هم سعی کرده‌ام در همه این جلسات حضور پیدا کنم.»

وی تصریح کرد: «مسائل و مشکلات آموزش و پرورش متعلق به صرفا آموزش و پرورش نیست و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا مسائل این مجموعه حل شود. به دلیل این که زیرساخت اصلی تامین منابع انسانی کشور در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و همه کشور از آن منتفع هستند و اگر به مسائلی که در این جلسه طرح شده و به سال‌های گذشته نگاه کنیم، هم از مباحث تامین نیروی انسانی برای آموزش و پرورش و مشکلاتی که در زیرساخت‌های آموزش و پرورش بوده، اهتمام به بعضی از طرح‌ها و برنامه‌های ویژه در آموزش و پرورش توجه کنیم این جلسه نقش به‌سزایی در پشتیبانی از اجرای برنامه‌ها در آموزش و پرورش داشته است.»

مرتضوی بیان کرد: «یکی از دستور جلسات امروز موضوع پرداختن به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بود. این عدد در استان و کشور ما خیلی کم است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رشد بسیار زیادی در باسواد شدن مردم در کشور اتفاق افتاده و از حدود نرخ ۴۰ درصد باسوادی در کشور الان در سطح کشور در مرز ۹۸ الی ۹۹ درصد هستیم در صورتی که نرخ جهانی قبل از انقلاب حدود ۶۰ درصد بوده و اکنون ۸۰ درصد است ولی ما از ۴۰ درصد به نزدیک ۱۰۰ درصد رسیده‌ایم و این یعنی عملکرد آموزش و پرورش در کشور خیلی خوب بوده لکن همین عدد جزئی چند هزارم درصدی هم خیلی مهم است که اگر کسی در روند ادامه تحصیل بازمی‌ماند باید ابزار مختلف به کمک آموزش و پرورش بیایند تا دانش‌آموزی که به هر دلیل از تحصیل بازمی‌ماند را شناسایی و با هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها به عرصه تعلیم و تربیت بازگردانند.»

وی خاطرنشان کرد: «دستور دوم در خصوص مباحث فرهنگی و اقامه نماز در مدارس بود که الحمدلله با برنامه‌ریزی‌های خیلی خوبی که در 3 سال گذشته در آموزش و پرورش انجام شده، اکنون سطح قابل قبولی از این اهتمام را در آموزش و پرورش می‌بینیم. باید همه تلاش کنیم تا این جوهره و گوهر نماز را در دغدغه‌های مجموعه‌ها قرار دهیم و کاری کنیم تا همه دانش‌آموزان اهتمام ویژه داشته باشند و خودشان برپایی نماز را در مدارس مطالبه کنند.»

حجم فایل ویدیویی : ۲۷.۲۰M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۵:۱۲ دانلود فایل
خبرنگار : دانش آموز: عارف رزازی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار