مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان:

بالاترین هدف ما در دستگاه تعلیم و تربیت، تحقق تربیت تمام ساحتی در دانش‌آموزان است

اصفهان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان گفت: بالاترین هدف ما در دستگاه تعلیم و تربیت، تحقق تربیت تمام ساحتی در دانش‌آموزان است که لازمه‌ چنین تربیتی پیونددادن همه‌ فعالیت‌های کلاسی معلم و دانش‌آموزان به موضوعاتی کاربردی و واقعی حول مفهوم یا مفاهیم موردنظر است.

کد مطلب: ۱۵۰۹۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بالاترین هدف ما در دستگاه تعلیم و تربیت، تحقق تربیت تمام ساحتی در دانش‌آموزان است

علی اصغر مومنیان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۱، در بازدید از دبستان سیمین لباف‌زاده خطاب به معلمان گفت: بالاترین هدف ما در دستگاه تعلیم و تربیت، تحقق تربیت تمام ساحتی در دانش‌آموزان است؛ که لازمه‌ی چنین تربیتی پیونددادن همه‌ی فعالیت‌های کلاسی معلم و دانش‌آموزان به موضوعاتی کاربردی و واقعی حول مفهوم یا مفاهیم موردنظر است. همچنین این پیوند باید به‌صورت انگیزشی و با تکیه بر دانش، نگرش، توانش، کنش حرفه‌ای و به‌کارگیری انواع روش‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای معلمی همچون زبان کودکی، بازی، قصه، هنر و... صورت بگیرد. استفاده از محتواها و ابزارهای آموزشی و چندرسانه‌ای همچون فیلم، عکس، صدا و... نیز در این زمینه یاری‌رسان است.

وی ادامه داد: استفاده از این ابزارها علاوه بر سنجش و جهت‌دهی رفتارهای دانش‌آموزان، به‌نوعی می تواند در فضای کار گروهی دانش‌آموزان انگیزه‌بخش باشد و باعث آمادگی برای یادگیری و جذب عمیق موضوع درسی شود.

وی تصریح کرد: پیوند دادن موضوع درسی به وقایع تربیتی روزانه و ایجاد محیطی شاد و امن برای دانش آموز هم می تواند کمک رسان، برای تربیتی تمام ساحتی باشد.

مدیر آموزش و پرورش تأکید کرد: موضوع پیوند‌دادن ساحت‌ها و تلفیق باید در تمام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نمود داشته باشد و در محیط‌ها و موقعیت‌های یاددهی و یادگیری با توجه به سن دانش آموز مورد توجه قرار گیرد.

ایشان در پایان همراه با انجمن اولیاء و مربیان این آموزشگاه از تمامی همکاران تقدیر و تشکر نمود.

 

خبرنگار : دانش آموز خبرنگار: ستایش نصر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار