مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مشکلات جامعه ناشی از عمل نکردن به آموزه‌های قرآنی است

محبوبیت حجت‌الاسلام قرائتی در بین کودکان و بزرگان، لطف خدای سبحان است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هر کجا به قرآن نزدیک شده و قرآن در زندگی دانش‌آموزان بوده و از قرآن مدد گرفتند، آنجا پیروز و موفق می‌شوند و هر مشکلی در جامعه ما وجود دارد ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی یا متاسفانه عمل نکردن به آموزه‌های قرآنی است.

کد مطلب: ۱۵۰۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «افتتاحیه مسابقات درس‌هایی از قرآن، جلسه‌ای است که با قرآن کریم تقدس پیدا کرده است. هر کجا سخن از قرآن کریم باشد و بخواهیم با قرآن کریم مأنوس شویم و تمسک به قرآن داشته باشیم، کار، اقدام و جلسه‌مان مقدس است.»

وی افزود: «امروز افتتاحیه سی‌وسومین دوره از مسابقات درس‌هایی از قرآن کریم است. دانش‌آموزان عزیز ما هر کجا به قرآن نزدیک شده و قرآن در زندگی ما بوده و قرآن مدد گرفتیم، آنجا پیروز و موفق می‌شویم و هر مشکلی در جامعه ما وجود دارد، ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی یا متاسفانه عمل نکردن به آموزه‌های قرآنی است.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخش همه مشکلات دنیایی و آخرتی، شخصی و اجتماعی است، تصریح کرد: « طبق آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» اگر کسی بخواهد آرامش دنیا و آخرت داشته باشد باید با قرآن تمسک بجوید؛ زیرا کلام خدا است.»

ابراهیمی اصفهان اظهار کرد: «حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، استاد عزیز و فرزانه و مفسر قرآن کریم از ابتدای انقلاب در زمان جوانی، کار قرآن را شروع کردند و امیدواریم که خداوند ایشان را حفظ کنند شفای عاجل به ایشان بدهند. ایشان مخاطب‌شناس خوبی هستند و می‌دانند که با چه کسی چگونه و با چه زبانی صحبت کنند که این فن معلمی و استادی است. آموزه‌های قرآن را آسان و شفاف و جذاب می‌کنند و به همه عرضه می‌کنند که این هنر می‌خواهد.»

وی ادامه داد: «نکته دیگر این است که خودشان خالصانه مطالب را می‌فرمایند. کسی که عمل به قرآن می‌کند، یکی از نتایج عمل به قرآن آن است که خدا هم قدرت نفوذ به او می‌دهد و کلامش نافذ می‌شود و همه مخاطب «درس‌هایی از قرآن» حاج آقا قرائتی یا سخنرانی‌های دیگری که در جاهای مختلف انجام دادند و انجام خواهند داد، هستند. از کودک چه بسا پیش از دبستان تا به علاوه ۹۹ سال، همه حاج آقا را دوست دارند و باید همه متوجه شوند که ایشان چه می‌فرمایند و این لطف خدای سبحان است.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: «امروز سی‌وسومین دوره درس‌هایی از قرآن را به لطف خدای سبحان از پایتخت تمدن و فرهنگ ایران اسلامی، شهر شهیدان، شهر اصفهان عزیز داریم تا سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ هم مثل سال‌های گذشته و بیش از سال‌های گذشته، انس به قرآن کریم در بین دانش‌آموزان، مخاطبان و معلمان ما محبوب‌تر از گذشته شود.»

ابراهیمی بیان کرد: «مسابقاتی که طراحی شد در بین دانش‌آموزان توزیع شد و دانش‌آموزانی که حتی بعضا شاید تلویزیون نمی‌دیدند به واسطه همین برگه‌های مسابقه با برنامه درس‌هایی از قرآن مانوس شدند و در زندگی خودشان به کار بردند. حتما بین کسانی که در این مسابقات و در درس‌هایی از قرآن و برنامه‌های قرآنی شرکت می‌کنند با آن‌هایی که ممکن است شرکت نکنند یا خیلی ارتباطی نداشته باشند، تفاوت وجود دارد.»

وی تصریح کرد: «هر کسی هر کجایی تنها شود و دچار مشکل شود، قرآن کریم به او آرامش می‌دهد. بچه‌هایی که در زندان‌های بعثیون و کسانی که در زندان‌های صهیونیست‌ها بوده و هستند، هر کدام وقتی تعریف می‌کنند که چگونه این فشارهای روحی و جسمی را تحمل کردند، قریب به اتفاق آن‌ها می‌گویند با ارتباط خدای سبحان از طریق تلاوت قرآن کریم و انس با قرآن کریم این فشارها را تحمل کردند.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: «در یکی از اردوگاه‌های عراقی‌ها در هر آسایشگاهی حدود ۱۵۰ نفر از اسیران ایرانی زندگی می‌کردند که خیلی دوست داشتند قرآن بخوانند ولی قرآن نداشتند. هر کسی آیه یا سوره‌ای حفظ بود و گفتند ابزاری برای نوشتن  پیدا کنیم چرا که قلم و کاغذ که ابزار نوشتن است آنجا نبود و به هر زحمتی که بود مقواهایی را پیدا کردند و آن‌ها را خیس کردند و ورق‌ورق کردند و هر مقوایی ۲ الی ۳ تا ورق می‌شد و سپس یک مداد پیدا کردند و بعضی از آیات را در آن‌ها نوشتند که بین هم مبادله می‌کردند تا بخوانند و از قرآن فاصله نگیرند.»

ابراهیمی با بیان اینکه عراقی‌ها متوجه می‌شوند و در شب عید غدیر تصمیم می‌گیرند آن‌ها را تنبیه کنند، اظهار کرد: «۳۰ نفر بودند که آن‌ها را به 2 گروه ۱۵ نفری تقسیم می‌کنند و ۷۰ الی ۸۰ نفر شکنجه‌گر به جان آن‌ها می‌افتند که چرا قرآن نوشتید و خواندید؛ آن‌ها را دست‌شکسته آوردند و در آسایشگاه انداختند ولی وقتی بلند شدند با هم دست دادند و لفظ «تقبل الله اعمالکم» را به همدیگر می‌گفتند عین این که در صف نماز جماعت بودند. دلیل این کار این بود که به گوشه‌ای کوچک از عظمت قرآن پی برده بودند.»

وی ادامه داد: «ما در جایی زندگی می‌کنیم که سفره قرآن، پهن است و زمینه برای فراگیری، انس و عمل به قرآن باز است. البته عمل به قرآن شرایط خاصی دارد و ممکن است خیلی موانع هم باشد؛ سفره قرآن گسترده است و تلاش ما باید این باشد که از سفره پرفیض قرآن کریم، تناول و استفاده کنیم که اگر با قرآن مرتبط شدیم، شیاطین نمی‌توانند به ما گزندی برسانند.»

خبرنگار : دانش‌آموزان: محدثه‌سادات طباطبایی، هستی جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار