رتبه ۲۴ کنکور سراسری ۱۴۰۳:

دانش‌آموزان سعی کنند درگیر حواشی نشوند

اصفهان (پانا) - رتبه‌ یک منطقه‌ 3 و 24 کشوری در کنکور سراسری ۱۴۰۳ گفت: دانش‌آموزان سعی کنند درگیر حواشی نشوند و به مسائلی که در اطراف رخ می‌دهد، اهمیت ندهند و همچنین به توجه زیادی به امکانات نداشته باشند؛ چرا که هرچه هست تلاش خود دانش‌آموز است و همه چیز به خود دانش‌آموزان و تلاش آن‌ها بستگی دارد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان سعی کنند درگیر حواشی نشوند

هادی راستین، دانش‌آموز فریدونشهری که توانست رتبه‌ یک منطقه 3 و 24 کشوری در کنکور سال 1403 را کسب کند در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «نتایج کنکور که آمد، سایت بسیار شلوغ بود و پس از چندین بار تلاش، موفق به دیدن نتایج شدم. پس از مشاهده‌ی نتایج، انتظار چنین رتبه‌ای را نداشتم.»

وی در رابطه با ساعت مطالعه‌ خود خاطرنشان کرد: «از پایه‌ دهم برای کنکور، شروع کردم و روزانه 6 الی 7 ساعت در مدارس و در روزهای تعطیل تقریبا 10 الی 11 ساعت وقتم را برای خواندن درس می‌گذاشتم.»

راستین افزود: «زمان زیادی را برای استراحت اختصاص نمی‌دادم اما گاهی اوقات به بیرون از خانه می‌رفتم یا بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دادم. تقریباً نیم ساعت در طول شبانه‌‌روز از گوشی استفاده می‌کردم و 6 الی 7 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابیدم.»

وی تاکید کرد: «وقتی دفترچه‌ سوالات را مشاهده کردم، ابتدا سوالات ریاضی بود که فکر می‌کردم مانند سوالات کنکور سال 1402 سخت است در حالی که چنین نبود اما به دلیل ذهنیت ایجادشده، سوالات ریاضی را آنطور که می‌خواستم نتوانستم پاسخ دهم. در ابتدای آزمون، کمی استرس داشتم و به گذر زمان توجهی نکردم اما هنگام پاسخ به سوالات دفترچه‌ دوم، کم‌کم استرسم برطرف شد.»

راستین در مورد فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: «در پایه‌‌های دهم و یازدهم در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی شرکت می‌کردم اما در سال دوازدهم، ترجیح دادم بیشتر روی درس تمرکز کنم.»

وی عوامل زیادی را در این موفقیت موثر دانست و گفت: «عوامل زیادی در این موفقیت تاثیرگذار بودند. لطف خداوند، حمایت خانواده، تلاش خودم و مدرسه و معلمان اثرگذار بودند.»

رتبه‌ یک منطقه‌ 3 و 24 کشوری در کنکور سراسری ۱۴۰۳ گفت: «دانش‌آموزان سعی کنند درگیر حواشی نشوند و به مسائلی که در اطراف رخ می‌دهد، اهمیت ندهند. همچنین به امکانات توجه زیادی نداشته باشند؛ چرا که هرچه هست، تلاش خود دانش‌آموز است و همه چیز به خود دانش‌آموزان و تلاش آن‌ها بستگی دارد.»

خبرنگار : دانش آموز خبرنگار: زهرا قربانپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار