رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:
اولویت برنامههای آموزش و پرورش استثنایی کمک به اجتماعی شدن دانشآموزان است
اصفهان (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اولویت برنامههای سازمان آموزش و پرورش استثنایی، کمک به اجتماعی شدن دانشآموزان است.
حجتاللّه الماسی در گفتوگو با پانا گفت: «یکی از اهداف مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی این است که توانایی و توانش اجتماعی دانش آموزان را به حدی برسانند که در جامعه به خوداتکایی برسند.»
وی اظهار کرد: «سازمان آموزش و پرورش استثنایی در برنامههای خود، اولویت اول را بر اجتماعی شدن بچهها گذاشته تا در جامعه بتوانند جایگاه خودشان را به دست آورند و در این میان برای رسیدن به این هدف، برنامههای گروهی و جمعی باز مثل جشنوارههای ورزشی، مسابقات ورزشی و مسابقات فرهنگی و هنری اولویت دارند.»
الماسی خاطرنشان کرد : «از جمله برنامهها این است که امسال در مسابقات ورزشی شاهد حضور حداکثری بچهها بودیم که کار را از سطح مدرسه تحت عنوان «صد روز با صد مسابقه» شروع کردهایم که در سطح کشور به بیستوچهارمین دوره مسابقات ورزشی دانشآموزان استثنایی کشور رسیدهایم و در این دوره ۸ رشته را مورد نظر قرار دادیم.»
وی افزود: «در این ۸ رشته قریب به ۲۰۰۰ نفر برگزیدگان سطح استانی از ۳۲ استان کشور جمع شدند و فعالیت میکنند. مساله مهم این است که در غایت مسابقات علاوه بر کسب رتبهها و شناسایی استعدادها ی دانشآموزان، شاهد رشد مهارتهای اجتماعی و مهارتهای زندگیشان هم هستیم و در بازی و ورزش قانونمندی، حمایت و در واقع رفع ضعفهای خودشان را پیگیری میکنند. ورزش و مسابقه را بستری برای رشد و توانایی آنها قرار دادهایم و همه امکانات و ظرفیتهایی که برای دانشآموزان عادی است برای دانشآموزان استثنایی هم قرار دادهایم.»
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: «اجازه ندادهایم محدودیتی ایجاد شود و دانشآموزان استثنایی هم مثل همه دانشآموزان در همه رشتههایی که امکان دارد، فعالیت میکنند و استانداردهایی که برای دانشآموزان عادی بوده، دانشآموزان استثنایی هم تحت همان استانداردها برنامههای خود را اجرا میکنند.»
ارسال دیدگاه