معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۳۰۰۰ نفر مربی پرورشی و مشاور در استان اصفهان

اصفهان(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد، سال گذشته برای اولین بار در استان اصفهان ۳۰۰۰ نفر مربی پرورشی و مشاور، دوره‌های آموزشی را گذراندند و امسال نیز این دوره‌ها پربارتر برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۳۰۰۰ نفر مربی پرورشی و مشاور در استان اصفهان

مهدی نم‌نبات، معاون پرورشی و فرهنگی این اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان  در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: برنامه‌های اوقات فراغت امسال با شعار تربیت بدون توقف و با رویکرد مدرسه‌محوری اجرا خواهد شد.

وی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در راستای رشد همه‌جانبۀ شخصیت آن‌ها، پاسخ به نیازهای علمی، تربیتی و مهارتی دانش‌آموزان، ارتقاء سطح دانش و بینش آن‌ها، تقویت روحیۀ خودباوری و مسئولیت‌پذیری، تأمین سلامت جسمانی و روانی و استمرار فعالیت‌های تربیتی سال تحصیلی در طول تابستان از جمله اهداف برنامه‌های اوقات فراغت است.

نم‌نبات با تشریح سیاست‌های راهبردی فعالیت‌های تابستانی اذعان کرد: فعال‌سازی و استفادۀ حداکثری از مدارس، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد، توجه به برنامه‌های نخبگانی دانش‌آموزان، توجه به فعالیت‌های اجتماعی و گروهی محله‌محور از جمله سیاست‌های درنظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در برنامه‌های تابستانه امسال، بیان داشت: برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان پیش‌رو به صورت دانش‌آموز محور طراحی شده است تا پاسخگوی نیاز نوجوانان باشد.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای یک روزه دانش‌آموزی، برگزاری اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین و رویداد عمومی و همگانی هفت در هفت از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده است.

نم‌نبات با تشریح برنامۀ هفت در هفت بیان داشت: این برنامه در ۷ پنجشنبه تابستان با محوریت جشن عمومی ولایت، جشن عمومی امامت، حجاب و عفاف، آیین‌های حسینی، شهدای مدافع حرم و پیاده‌روی همگانی خواهد بود و به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در طول تابستان ۱۴۰۲، بیش از ۱۵۰۰ پایگاه تابستانه آموزش و پرورش در استان فعالیت می‌کردند و بالغ بر ۴۳ درصد دانش‌آموزان در برنامه‌های مختلف شرکت داشتند که امسال درصدد هستیم تعداد پایگاه‌های تابستانه را به ۲ هزار عدد برسانیم.

وی بیان کرد: سال گذشته برای اولین بار در استان اصفهان برای  ۳۰۰۰ نفر مربی پرورشی و مشاور دوره‌های آموزشی برگزار شد و امسال هم این دوره‌های آموزشی برای مدیران مدارس پربارتر برگزار می‌شود.

خبرنگار : هستی جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار