مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

امام جمعه، فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر و منطقه است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت امام جمعه، فرمانده قرارگاه فرهنگی است و هر جا به این جمله عمل کردیم، موفق بودیم و هر جایی که عمل نکردیم، نقصان داریم.

کد مطلب: ۱۴۷۸۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه، فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر و منطقه است

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان و شورای معاونان این اداره کل در گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان حضور یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این همایش پس از استماع نظرات نمایندگان ائمه جمعه به ارتباط نزدیک فرهنگی آموزش و پرورش و سنگرهای اعتقادی و سیاسی نمازهای جمعه تاکید کرد.

ابراهیمی افزود: امام جمعه به فرموده حضرت آقا فرمانده قرارگاه فرهنگی است و هر کجا به این جمله عمل کردیم موفق بودیم و هر کجا عمل نکردیم، نقصان داریم.

وی ضمن تسلیت شهادت خادمان واقعی ملت، رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان افزود: در کنار امامان جمعه قرار داریم و هیچ کسی امین‌تر، مورد وثوق‌تر و دلسوزتر ازامام جمعه شهر و منطقه وجود ندارد.

ابراهیمی تصریح کرد: هرچه ارتباط 2 نهاد مقدس آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز جمعه که هر 2 نهاد تعلیم و تربیت هستند، بیشتر شود موفق‌‌تر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: شهید رئیسی، اتفاقی رقم زد که حکمرانی اسلامی را تفسیر عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: در تاریخ اخیر وقتی که نگاه می‌کنیم، تلاش دشمن بر این بوده که وانمود کند، دین صلاحیت حکومت و دخالت در امور اجتماعی را ندارد و خیلی به سرعت و وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید،  همین را در رسانه‌های خود ترویج دادند و تلاش مصرانه داشتند که نظام ما ناموفق شود و در 3 قوه ما تلاش کردند این اتفاق بیفتد و تلاششان در  قوه خیلی خاص بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: قوه مجریه به لحاظ اینکه  گسترده‌ترین و مرتبط‌ترین قوه به بدنه جامعه است، دشمن تلاش زیادی بر ناکارآمدی این قوه داشت که با اقدامات آیت‌الله رییسی ناکام ماند.

وی تاکید کرد: وقتی می‌گوییم الگویی که در 3 سال گذشته اتفاق افتاده، بی‌نظیر است، اقدامات دولت شهید آیت‌الله رئیسی باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده که در کمتر از 3 سال، گره‌های بازنشدنی، باز شد و ذره‌ای از انقلابی‌گری و باتقوا بودن عدول نکرد و آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌ها باید روی این قضیه کار کنند.

ابراهیمی ادامه داد: عیار رئیس جمهوری را آیت‌الله رئیسی  بالا برد و پس از شهید رئیسی هر کسی نمی‌تواند به خود جرات دهد لباس ریاست جمهوری را بر تن کند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی 3 ویژگی داشت که از مهمترین ویژگی‌ها این بود که خدامحور بود، باتقوا، ولایت‌محور و ولایت‌مدار بود و همیشه خود را سرباز نائب امام زمان(عج) می‌دانست، خاطرنشان کرد: «از طرف دیگر مردم‌دار بود. بعد از این‌که آیت الله رئیسی به ریاست جمهوری رسید، اولین اقدامی که انجام داد، بازگشایی مدارس بعد از دوره کرونا بود و از این موقعیت کرونا دشمن استفاده خیلی خوبی کرد و با بازگشایی مدارس، دشمن ناکام ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: بعد از آن که مدارس باز شد با چالش نیروی انسانی مواجه شدیم، فضای فیزیکی هم که نداشتیم و تجهیزات هم نداشتیم و با اصرار شخص رئیس جمهور، مدارس باز شد و الحمدالله کرونا افزایش پیدا نکرد، کاهش هم پیدا کرد. ولی مردانه رئیس جمهور ایستاد و این را عملیاتی کرد که اگر نمی‌شد شرایط خیلی بدتر می‌شد.

وی ادامه داد: در بحث نیروی انسانی، سال 1401 ورودی 25 هزار نفر و 1402 ورودی 30 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان را داشتیم که بتوانیم طبق سند تحول بنیادین عمل کنیم و حدود 200 هزار نفر با عنایت خداوند سبحان، حضرت آقا و رئیس جمهور شهید، مجوز استخدامی گرفته شد، بخشی انجام شد و ورودی‌های ما خیلی بهتر از گذشته هستند و تقریبا یک‌چهارم نیروی آموزش و پرورش در حال نوسازی است.

ابراهیمی افزود: رئیس جمهور در دوران اقتصادی بدِ تحویل گرفته‌شده از دولت قبل، ایثار کرد و 50 همت اعبتار رتبه‌بندی را آغاز و اگر رتبه‌بندی اتفاق نیفتاده بود، 345 هزار نفر از معملین حداقل‌بگیر بودند.

وی ادامه داد: نکته دیگر در دولت رییس جمهور شهید، اصلاح شیوه ورود به دانشگاه بود و با تاثیر سوابق تحصیلی 2 سال است که ورودی‌های دانشگاه بیشتر شد و توزیع عادلانه‌تری برای ورود به دانشگاه اتفاق افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: امسال 50 درصد تاثیر سوابق تحصیلی می‌شود و سال آینده 60 درصد در مدرسه و 40 درصد خود کنکور تاثیر می‌گذارد و با توجه ویژه رییس جمهور به بحث امور تربیتی برای اولین بار استخدام مربی پرورشی، تربیت‌بدنی بهداشت و مشاور داشتیم و شهید رئیسی، اولین رئیس جمهوری بود که بعد از 12 سال در جلسات انقلاب فرهنگی شرکت کرد.

وی ادامه داد: توجه دولت آیت‌الله رئیسی به ورزش، تندرستی و شادابی بسیا بود به صورتی که در هیچ زمانی، اعتباری به اندازه این 3 سال به بحث ورزش، نشاط و شادابی دانش‌آموزان اختصاص داده نشده است.

ابراهیمی بیان کرد: در  دولت آیت‌الله رئیسی استان اصفهان تقریبا پنجاه میلیارد اعتبار در حوزه ورزش نشاط دانش‌آموزان داشتیم و رتبه سرانه ورزشی استان اصفهان از 12 به دوم صعود داشت.

وی ادامه داد: از سال گذشته درب مدارس به روی دغدغه‌مندان فرهنگی تربیتی باز شده و سال گذشته 1000 فضای مدرسه در اختیار هیات‌های مذهبی قرار گرفت.

ابراهیمی تصریح کرد: اعتکاف دانش‌آموزی که امسال برگزار شد در این سال‌ها بی‌نظیر بود که 50 هزار جوان و نواجوان ما آمدند و در اعتکاف شرکت کردند.

وی تاکید کرد: اردوی راهیان پیشرفت و راهیان نور، کار خیلی خوبی بود که 50 هزار نفر سال گذشته در اردوی راهیان پیشرفت شرکت کردند و در یکی از اردوهای راهیان پیشرفت، بنده حضور داشتم، وقتی پهپاد حرکت می‌کرد، «ایران ایران» گفتن دانش‌اموزان بلند شد. محور اصلی کار ما سند تحول بنیادین است و اگر این سند اجرا شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مهدی‌نم‌نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این همایش گفت: اگر در بحث هویت‌بخشی کار شود، می‌تواند از ظرفیت گسترده دانش‌آموزان استفاده کرد.

نم‌نبات افزود: در بحث نیروی انسانی، آموزش‌هایی آغاز شده که برای اولین بار 3 هزار نفر مربی پرورشی آموزش دیدند.

اکبر رحمتی، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان نیز در ادامه گفت: تشکیل شورای هم‌اندیشی دانش‌آموزی در دفتر امام جمعه، یکی از راهکارهایی است که می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار