معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

شوراهای دانش‌آموزی مدارس استان اصفهان تجلیل می‌شوند

دبیرخانه کشوری پویش علوی به اصفهان واگذار شد

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای تجلیل از شوراهای دانش‌آموزی در روز ۹ اردیبهشت و تجلیل از مشاوران در روز مشاور خبر داد و گفت: دبیرخانه پویش علوی کشوری نیز به اصفهان واگذار شده است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش‌آموزی مدارس استان اصفهان تجلیل می‌شوند
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان؛ مهدی نم‌نبات در گردهمایی مدیران و رؤسای نواحی و مناطق استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن هفتهٔ اول اردیبهشت، لازم است مدارس اهتمام ویژه‌ای به ثبت فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در سامانه نورینو داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت غربالگری دانش‌آموزان افزود: معلمان، مشاوران و دست‌اندرکاران مدارس باید به بحث غربالگری دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند. چرا که موضوع شناسایی دانش‌آموزان دارای مسائل و مشکلات روحی و معرفی آن‌ها به مراکز مورد تایید، ضروری است.
 
نم‌نبات با بیان اینکه درصد غربالگری باید به بالای ۸۰ درصد برسد، تصریح کرد: لازم است تلاش‌ها برای رسیدن به این هدف افزایش یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص غربالگری در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: در دوره ابتدایی، آموزگار باید وارد سامانه شود و در دوره متوسطه، خود دانش‌آموز ملزم به این کار است.

وی همچنین بر لزوم توجه به فوریت‌های روانی و اجتماعی در مدارس تأکید کرد و از تلاش‌های مناطقی مانند ناحیه ۴ در زمینه کاهش بزهکاری و مجاهدت در این راستا قدردانی کرد.

نم‌نبات در ادامه به طرح رابط مشاور و همیار مشاور در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: در مدارسی که با کمبود مشاور روبرو هستیم، از این طرح برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

وی با تشریح وظایف رابط مشاور و همیار مشاور، گفت: رابط مشاور معلمی است که تخصص در روان‌شناسی دارد و یا در این حوزه تحصیل‌کرده است، اما مشاور نیست. همیار مشاور نیز دانش‌آموزی است که به شناسایی هم‌کلاسی‌های خود که دارای مشکلات و مسائل روحی هستند کمک می‌کند و در حد شناسایی، ایجاد صلح و پیگیری مشکلات دوستانشان فعالیت می‌کند و مداخله‌ای در امور مشاوره انجام نمی‌دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به اردوها به‌عنوان یک مکان تربیتی خارج از مدرسه اشاره کرد و گفت: مدیران باید توجه ویژه‌ای به برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی برای دانش‌آموزان داشته باشند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تجلیل از شوراهای دانش‌آموزی در روز ۹ اردیبهشت و تجلیل از مشاوران در روز مشاور خبر داد.

نم‌نبات در پایان از برگزاری اجلاس استانی نماز در گلستان شهدا و تجلیل از مدیران، دانش‌آموزان و عوامل برتر در این حوزه خبر داد و گفت: دبیرخانه پویش علوی کشوری نیز به اصفهان واگذار شده است و از همکاران فرهنگی برای همکاری در اجرای این پویش حمایت کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار