مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
تکریم منزلت معلم، تثبیت هویت ملی و مذهبی جامعه را بهدنبال دارد
برای ارتقای آموزههای اخلاقی دانشآموزان بهصورت دقیق برنامهریزی شود
اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با تکریم منزلت معلم، هویت دینی، ملی، مذهبی و جامعه تثبیت میشود و با پویشهای نظیر سپاس معلم، قابل انجام است و تمام مسئولین به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و حضور آنها به این واسطه برای تکریم معلمین لازم است.
وی گفت: در برنامههای تدوینشده باید رضایت خداوند، موج بزند و آنچه انجام میشود باید رضایت خداوند را به دنبال داشته باشد. باید مد نظر باشد که فرصت زیادی نداریم و سرعت عمل توام با دقت و شجاعت در تصمیمگیری نیز در طی مسیر باید مورد نظر باشد.
استفاده از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان در آموزش و پرورش
ابراهیمی عنوان کرد: در آموزش و پرورش، ظرفیتهای بسیاری وجود دارد که باید از آنها نهایت استفاده را کرد و بهرهگیری از این ظرفیت، وظیفه همه ارکان جامعه است. چراکه رشد آن متوجه خود جامعه است و باید در دستور کار باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: در آموزش و پرورش برآیند کیفیت نیروی انسانی بسیار بالاست و این موضوع را طبق نظرسنجی ها میتوان متوجه شد چنانچه میبینیم عموم مردم طبق همین نظر سنجی ها به معلمان بیش از سایر گروه های اجتماعی اعتماد دارند.
وی با اشاره به ثبت نام بیش از هزار نفر برای عضویت در کانون نخبگان آموزش و پرورش، گفت: نخبگان بسیاری در آموزش و پرورش حضور دارند، فلذا از آن ها در امور مختلف نواحی و مناطق استفاده شوند، در گروه های مشورتی نیز میتوان از این ظرفیت عظیم بهره برد.
تقویت حلقه اتصال ستاد و کلاس درس/ اهمیت نماز و تربیت دینی دانشآموزان
ابراهیمی ادامه داد: در حوزه ستادی طرح های بسیار خوبی مطرح میشود که باید همان هدف در نظر گرفته شده و به شکلی مطلوب در سطح کلاس درس پیاده سازی شود و برای تحقق این امر حلقه اتصال ستاد و کلاس باید تقویت شود و ارتباط بین مربی و متربی اتفاق بیفتند فرایند های تدوین شده صورت میپذیرد و حلقه ی مفقوده ای در این رابطه نباید وجود داشته باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: اهمیت موضوع نماز باید پیوست تمام فعالیت های مدارس باشد و حضور حداکثری دانش آموزان و معلمان در نمازجماعت مدارس باید مورد نظر باشد و برای این امر نیاز به به ابلاغ رسمی نیست و باید نماز جماعت در مدارس پر فروغ تر و کیفی تر باشد.
وی عنوان کرد: بسیار خوب است که در مسابقات علمی، المپیاد ها و مجامع علمی موفق باشد اما از آن مهمتر تر این است تا دانش آموز به خوبی تربیت شود و باید ویژگی های مطلوب اخلاقی دانش آموزان را ارتقا دهیم و به آن اهتمام داشته باشیم و در این خصوص وظیفه داریم و برای این امور با نخبگان و دلسوزان گروه های مشورتی طرح موضوع شود و تا حصول نتیجه پیگیری شود.
جلب رضایت مردم /برنامهریزی برای ثبتنام و ساماندهی نیروی انسانی
ابراهیمی تاکید کرد: به نحوی عمل شود که مردم احساس کنند در حکومت دینی هستند و از برکات آن بهره میبرند و طی ماه های آینده که امتحانات، ثبت نام و ... را در پیش داریم که طی آن مردم با ما ارتباط بیشتری دارند این امر را لحاظ کنیم و رضایتمندی عموم را در نظر داشته باشیم و برای تحقق آن تمام تلاش لازم به کارگیری شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان متذکر شد: برای ثبتنام برنامهریزی های لازم صورت پذیرد و مدیریت مطلوب در این عرصه باید لحاظ شود و در این موضوع نظارت لازم باید مورد پذیرد.
وی افزود: برای سازماندهی نیروی انسانی باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد و مدیران مدارس برای سال آینده نیروهای انسانی خود را ساماندهی کنند تا چالشی در این راستا برای سال تحصیلی پیش رو نداشته باشیم.
ابراهیمی اظهار داشت: به نو معلمان و نیروهای جدید باید توجه ویژه ای داشت و جلسات مختلف در سطح ناحیه و منطقه با موضوعات آموزشی، مهارتی، انسانی با هدف هویت سازی برگزار شود تا شانیت و جایگاه واقعی این شغل در میان نیروهای تازه ورود به نظام تعلیم و تربیت برای آنها ببین شود.
لزوم تکریم منزلت معلم
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هفته بزرگداشت مقام والای معلم را در پیش رو داریم و در شورای آموزش و پرورش استان هم مفصل در این خصوص صحبت شد؛ ستاد بزرگداشت مقام معلم با ریاست فرماندار شهرستان برگزار شود و هدف از این امر باید تکریم مقام معلم باشد که باعث تکریم و ارتقای فرهنگ جامعه میشود و همه ظرفیت شهرستان ها باید برای این امر بسیج شوند.
وی ابراز داشت: بزرگداشت مقام معلم به این معنی نیست که این تکریم را به امور مادی تنزل دهیم بلکه هدف این است که پایه های جامعه را مستحکم کنیم و برای این امر باید بنیان خانواده ، فرهنگ جامعه و توجه به مفاخر را تحکیم کنیم و این امر با تکریم منزلت معلم صورت میپذیرد.
ابراهیمی تصریح کرد: با تکریم منزلت معلم هویت دینی، ملی، مذهبی و جامعه تثبیت میشود و با پویش های نظیر سپاس معلم قابل انجام است و تمام مسئولین به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و حضور آنها به این واسطه برای تکریم معلمین لازم است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: تبلیغات محیطی مناسبی برای این موضوع در سطح شهر و شهرستان ها در نظر گرفته شود چراکه فضا سازی محیط زندگی به نوعی فرهنگ سازی در راستای ارتقای منزلت اجتماعی معلم است.
ابراهیمی بیان داشت: تعامل با خیرین نیک اندیش در دستور کار باشد و باید در نظر داشت که تکریم جایگاه خیرین برای اجتماع، منطقه و شهرستان ضروری است و با این کار برکت حاصل برای مدارس بیشتر خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان توضیح داد: پیگیر پرداختی ها برای نیروهای با رسته اداری که شامل رتبه بندی نشده بودند، بوده ایم و به آنها برای برای سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ واریزی هوایی انجام شد و برای تامین نیروهای خدماتی در مدارس هم هم در حال پیگیری هستیم.
وی تصریح کرد: اردوهای دانش آموزی کلاس درسی در مکانی غیر از مدرسه است و باید از این ظرفیت مطلوب برای تربیت دانش آموزان نهایت استفاده کرد و این فرصت را نباید از دست داد.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور برای دختران به شکل مطلوبی برگزار شد؛ از شهرستان آران و بیدگل که تامین اعتبار لازم صورت گرفت . به عنوان تنها شهرستانی که تعداد ۷ اتوبوس را هم برای اعزام پسران در نظر گرفت قدردانی میشود؛ اردوهای راهیان پیشرفت را هم با جدیت باید دنبال کرد و در بازه زمانی اردیبهشت ماه و تابستان نیز میتوان از این پتانسیل نهایت بهره را برد و دانش آموزان با پیشرفت های جمهوری اسلامی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوص آشنا کرد.
ارسال دیدگاه