معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

تاکید بر نقش آموزش و پرورش در راستای مسئولیت اجتماعی و تحقق شعار سال

اصفهان (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت در گردشگری موضوع اسکان یکی از موضوعات اساسی و مهم است که زمینه گردشگری بیشتر را فراهم می‌آورد و آموزش و پرورش در راستای مسئولیت اجتماعی فرصتی را فراهم می‌کند که گردشگری آسان و اقتصادی ایجاد شود.

لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر نقش آموزش و پرورش در راستای مسئولیت اجتماعی و تحقق شعار سال

محمد مهدی کاظمی در‌ گفت‌وگو با پانا افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته برنامه‌ریزی توسط همکاران در سراسر کشور به ویژه در استان اصفهان اتفاق افتاد و طی بازدیدهایی که انجام شد استقبال خوبی صورت گرفته و در دو سطح، همکاران شرایط اسکان را در مدارس فراهم کرده‌اند که در این ظرفیت فراهم شده حدود ۷۰۰۰ کلاس درس پیش‌بینی شده است و الحمدالله با همتی که همکاران در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان داشتند، فرصت مناسبی در این راستا انجام شد.

کاظمی در رابطه با شعار سال گفت: امسال همانند سال‌های گذشته مقام معظم رهبری شعار سال را ناظر به مسائل اقتصادی مطرح کردند به دلیل اینکه مسئله اقتصاد یکی از مسائل اساسی در دنیا است به ویژه در کشور ما.

وی بیان کرد: تفاوتی که شعار امسال دارد بحث مردمی‌سازی اقتصاد است. اگر می‌خواهیم اقتصاد ما با شرایط تحریم مقابله کند و زمینه اقتصاد مقاومتی را فراهم بیاوریم، قطعاً اقتصاد مردمی می‌تواند در راستای مشارکت مردم و زمینه‌سازی برای مشارکت همه مردم  کمک کند.

کاظمی تصریح کرد: آنچه مهم است که ماموریت وزارت آموزش و پروش زمینه مردمی‌سازی اقتصاد را فراهم می‌آورد، بحث مهارت آموزی است و تقویت آموزش‌های فنی حرفه‌ای است ،  لذا رویکرد ما از سال گذشته توجه به آموزش‌های فنی حرفه‌ای و توسعه هنرستان‌ها  است، با اولویت مردمی‌سازی اقتصاد و با مشارکت مردم که بتواند زمینه اشتغال و کارآفرینی را به صورت خود اشتغالی ایجاد کند و فرصت اشتغال و همچنین فعال شدن در عرصه اقتصادی را بیشتر فراهم بیاورد.

وی بیان کرد: طبیعتاً این موضوع اگر در سنین پایین اتفاق بیفتد اثربخشی مطلوب‌تر و مناسب‌تری را دارد و در همین راستا انشالله ما برنامه‌ریزی خواهیم کرد که متناسب با آمایش منطقه‌ای و نیاز هر منطقه بتوانیم زمینه توانمندسازی افراد را که دانش آموزان است فراهم بیاوریم و این زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی را در آینده فراهم می آورد و این طور می‌توانیم زمینه مشارکت مردم در عرصه اقتصاد را  فراهم اوریم.

کاظمی ادامه داد: افرادی را داریم از دانش آموزان که فارغ التحصیل شدند و بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی کارگاهی را ایجاد کردند و خود اشتغالی ایجاد کردند و زمینه اشتغال را برای دوستان و همکلاسی‌های خود فراهم کرده اند.

دانش آموز خبرنگاران: هستی جعفری،ستایش صالح پور

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار