نقد کتاب «جای خالی سلوچ»

یزد (پانا) - کتاب «جای خالی سلوچ» نوشته محمود دولت‌آبادی در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های نقد و بررسی «در سایه سار کتاب» با حضور رئیس اداره کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی نقد شد.

کد مطلب: ۹۸۸۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نقد کتاب «جای خالی سلوچ»

نشست نقد و بررسی کتاب «جای خالی سلوچ» اثر محمود دولت‌آبادی به میزبانی کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) یزد و با حضور احسان عابدی، رئیس اداره کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و جمع از اعضا و علاقه‌مندان به کتاب برگزار شد.

عابدی، رئیس اداره کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و منتقد برنامه اظهار داشت: کتاب «جای خالی سلوچ» یک نمونه شاخص و عالی در امر داستان‌نویسی توصیفی است که خالق کتاب با تسلط بر حوزه داستان تمام زوایا و موارد توصیفی را به شکلی منحصر به فرد ارائه کرده است و سبب می‌شود خواننده داستان را تا انتها دنبال کند.

حسین بمانی، مسئول کتابخانه حضرت زهرا(س) نیز با تشکر از همکاری و همدلی اعضا و فعالان عرصه کتابخوانی، یکی از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی را اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی برای جذب مخاطبان و بسترسازی برای مطالعه مفید برشمرد و اجرای برنامه‌هایی نظیر بررسی متون ادب فارسی، نشست‌های کتاب‌خوان و نقد و بررسی کتاب را در همین راستا ارزیابی کرد.

در بخش دیگری از نشست، حاضران دیدگاه‌های خود را در خصوص کتاب بیان کردند.

زیبایی‌های وصف شده در کتاب و نکته‌بینی‌های خاص نویسنده، از نقاط مثبت کتاب بود که به آن اشاره شد.

منتقدان همچنین وجود طبقات اجتماعی، نوع خوراک و پوشاک و درگیری‌های بین افراد روستا به خاطر مشکلات مالی و معیشتی را از نقاط منفی کتاب برشمردند.

گفتنی است، کتاب «جای خلی سلوچ» یک رمان اجتماعی است که در برگیرنده بخشی از تاریخ ایران قبل از انقلاب اسلامی است و حوادث آن در یک روستای دورافتاده اتفاق می‌افتد. رویدادهایی همچون اصلاحات ارضی و مشکلات روستاییان کشور در دوران طاغوت، دستمایه بخش‌هایی از این داستان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار