حجت الاسلام ذوعلم : استانها را در تولید محتوای آموزشی شریک خود می دانیم

یزد(پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی گفت : ما درسازمان پژوهش ، استانها به ویژه یزد را برای تولید بسته های یادگیری ، طراحی و بازطراحی آنچه که داریم شریک خود می دانیم و باید ایده بدهند و به ما کمک کنند.

کد مطلب: ۹۷۵۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
حجت الاسلام ذوعلم : استانها را در تولید محتوای آموزشی شریک خود می دانیم

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی در جمع اعضای شورای معاونین استان یزد با اشاره به پیشتازی یزد در انجام کار تحولی دراستان گفت : یزد با سابقه علمی ، فرهنگی ، ایمانی و انقلابی قائدتا باید به عنوان استانی نمونه شناخته شود.

" حجت الاسلام ذوعلم " با تاکید براینکه درحوزه پژوهش به دنبال این هستیم که یک کار تحولی دراستان به ظهور برسانیم افزود: ما در تحول به دنبال آموزش و پرورش دیگری هستیم ، و هر وقت آموزش و پرورش متفاوت با آنچه هست شکل گرفت می شود گفت که تحول تحقق پیدا کرده است .

" ذوعلم " افزود: ما درسازمان پژوهش ، استانها به ویژه یزد را برای تولید بسته های یادگیری ، طراحی و بازطراحی آنچه که داریم شریک خود می دانیم و باید ایده بدهند و به ما کمک کنند.

ایشان مشارکت دراین امر را با تفکیک بین دو مقوله برنامه ریزی و استانداردسازی محتوا و برنامه درسی با تولید مواد و رسا نه های اموزشی و یادگیری امکان پذیردانست وگفت : هرمجموعه ای که بخواهد دراین امر شریک شود استانداردها را دراختیارش می گذاریم تا آنها مواد و رسانه را تولید کنند .

وی بروز خلاقیت ، پژوهش و توجه به اقتضائات محلی و بومی را از اهداف این طرح برشمرد وافزود : مشارکت استانها درتولید بسته های یادگیری ما را از تمرکز گرائی باز می دارد و به نیازهای متفاوت پاسخ می دهد.

معاون وزیر ارتقای توانمندی های دانش آموزان در زندگی را یادآورشد و گفت ما باید به فراتر از کنکور بیاندیشیم و بچه ها را برای زندگی وحیات طیبه آماده کنیم تا از زندگی معنا دارد وجهت دارخود لذت ببرند

ذوعلم تحقق مدرسه زندگی را متفاوت با مدرسه کنکور دانست و گفت : استان یزد دراین زمینه نیز باید تلاش کند و منتظر دستورالعمل و بخشنامه کشور نباشد پیشتازی خود دراین زمینه را نیز فراهم کند.

ایشان با ذکراین نکته که " نگاه تربیتی دراسلام فراتر ازمرزهاست " خواستار انتقال تجربیات و موفقیت ها به سایر استانها شد وگفت : استان هایی جنوبی کشور برای ارتقای کیفیت آموزشی به این تجربیات نیازمندند.

رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی درسی دربخش دیگری از سخنان خود توجه به کتابخانه های مدارس را مورد تاکید قرار داد وگفت : کتابخانه مدارس باید یک پژوهشسرا محل نقد ، بررسی ، پژوهش و فعالیت های خلاقانه باشد.

درابتدای این نشست معاون پژوهش وبرنامه ریزی آموزش وپرورش استان یزد گزارشی از عملکرد این معاونت را درزمینه ها ی مختلف ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار