میررضا شفیع پور: دو عنصر اصلی معلم و دانش آموز به هرمیزان درصدرقرار بگیرند،آن نظام پویایی بیشتری خواهد داشت

تهران (پانا) - همایش تجلیل از برترین های طرح و برنامه های آموزش و پرورش متوسطه ناحیه دوبهارستان با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سالن همایش های مدیریت آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۲۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
میررضا شفیع پور: دو عنصر اصلی معلم و دانش آموز به هرمیزان درصدرقرار بگیرند،آن نظام پویایی بیشتری خواهد داشت

در این همایش میررضا شفیع پور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران،در سخنانی با ابراز خوشحالی از محور قرار گرفتن آموزش در این همایش اظهار داشت: در کل نظام آموزش و پرورش از مقام عالی وزارت تا مدیر مدرسه، همه عوامل بوجود آورنده مقدمات لازم برای دو عنصر اصلی معلم و دانش آموز است که این دو عنصر به هر میزان در صدر قرار بگیرند، آن نظام پویایی بیشتری خواهد داشت.

او در ادامه با اشاره به اینکه هدف آموزش و پرورش هر کشور بر سه محور ریشه، پیشه و اندیشه دانش آموزان بنیان شده،افزود: ریشه ما در میان نیروهای از جان گذشته و دلاوری نهفتهکه در روز هفتم آذر ۱۳۵۹ در یک عملیات گسترده و کم نظیر توانستند حدود نوددرصد نیروی دریایی عراق را در خلیج فارس منحدم و محو کرده و سرنوشت جنگ را تغییر دهند.

شفیع پور آموزش و پرورش مدرن دردوره متوسطه اول را بستگی به دوعامل شناسایی استعداد دانش آموز و هدایت استعداد در جهت آینده کشور دانست وبیان داشت: براساس سند تحول بنیادین استعداد یابی دانش آموز یک فرآیند است که باید از بدو ورود داشن آموز به مدرسه با مشارکت اولیا، معلمین و خود دانش آموز انجام در نهایت در پایان دوره اول متوسطه با فرآیند هدایت تحصیلی تکمیل شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هویت یابی دانش آموز از دیگر کارکردهای آموزش و پرورش و دوره متوسطه است، تصریح کرد: در نظام‌های تعلیم و تربیت بر این باور هستند که طراحی کتابها و نحوه عملکرد معلمان باید به گونه ای باشد که دانش آموزان به هویت‌های فردی، خانوادگی، شهری، شغلی و نهایتا هویت ملی خود دست پیدا کرده و فردی پرسشگر و محقق وارد جامعه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار