گلباران مزار شهدا در شهرستان ری همزمان با ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)

شهرری(پانا) - ویژه برنامه گرامیداشت شهدای مدفون در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و شهیدان مدافع حرم شهرستان ری به مناسبت هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با گلباران مزار سی و پنج شهید مدفون در این آستان مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۲۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
گلباران مزار شهدا در شهرستان ری  همزمان با ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)

همزمان با ایام ولادت حضرت سیدالکریم(ع) با حضور مدیران و مسئولان آستان مقدس و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ ری و عاشقان راه ایثار و شهادت مزار شهدای مدفون در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گل‌افشانی و عطرافشانی شد.

در ابتدای این ویژه برنامه که با حضور با شکوه بیش از ۵۰۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، جانبازان و ایثارگران در تالار شیخ صدوق(ره) آستان برگزار شد، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در سخنانی اظهار داشت: تقارن هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با هفته بسیج مصداق نور علی نور است.

او در ادامه بیان داشت: از آغاز دوران تسلط سلسله قاجار بر این کشور تا پایان سلطه پهلوی تاریخ نشان می دهد چه از رهگذر جنگ نظامی و غیر نظامی مانند عقد تعهدات ننگین بخشی از این سرزمین پهناور به دشمن واگذار شده است.

معاون فرهنگی و امور زائران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: کشورهایی از جمله گرجستان، افغانستان، بحرین و برخی کشورهای دیگر همان قطعاتی بودند که از رهگذر خیانت زمامداران و نبود یک نیروی با صلابت و مقتدر که مدافع امنیت این سرزمین پاک باشد، واگذار شده است.

سلیمی افزود: اما از بیست و دوم بهمن سال ۵۷ حتی یک سانتی متر مربع از این سرزمین الهی به دشمنان واگذار نشده وعزت، اقتدار و امنیت کنونی کشور نتیجه تقدیم خون 225 هزار شهید گلگون کفن و فداکاری پانصد هزار جانباز و آزادگان است.

او تاکید کرد: امنیت کنونی از رهگذر غیرت بسیجیان دلاوری است که به دنبال هیچ نان و نامی نبودند و صادقانه به اسلام و مردم خدمت کردند؛ آنان به وظیفه خود عمل کردند و امروز نوبت ما است که به وظیفه خود عمل کنیم.

معاون فرهنگی و امور زائران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه امروز ما باید امانت‌دار این امانت ارزشمند باشیم و از انقلاب و نظام صیانت کنیم، گفت: اصل انقلاب اسلامی، خون شهدا، بیت المال مسلمین و صندلی مسؤولیت امانت الهی است و باید از آن پاسداری کرد.

سلیمی با استناد به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه انسان نباید به امانات الهی خیانت کند، خاطرنشان کرد: پیام خون شهدا به همه ما این است که پست و مسؤولیت در این کشور امانت است و ما باید حافظ امانت های ارزشمند انقلاب اسلامی باشیم و اگر کسی نسبت به این امانات بی توجه باشد و خیانت کند خائن محسوب می شود و باید در قیامت پاسخگو باشد.

در ادامه این مراسم حسین نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانری گفت: صحبت در میان پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا که در معرض امتحانی سخت قرار گرفتند و با سرافرازی و رشادتی به مانند رزمندگان با افتخار بیرون آمدند، بسیار سخت است چرا که ما به این نیمه پنهان جنگ و دفاع مقدس کمتر پرداخته‌ایم و آن‌ها باید برای ما سخن بگویند و ما فقط به حال و هوا و استقامت این بزرگواران به حیرت فرو می‌ رویم و غبطه می‌خوریم.

او با اشاره به تعبیر زیبا و تأکید رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس ادامه داد: به هیچ وجه نباید گذاشت که دفاع مقدس، درس‌های آن، خانواده‌های معظم شهیدان و یادگاران شهدا و جنگ تحمیلی فراموش شوند.

سخنرانی سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه و اجرای برنامه مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج مهدی سلحشور از دیگر برنامه های این مراسم بود.

/خبرنگار:نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار