امام جمعه بخش بهمن : فشار سیاسی و اقتصادی بر ایران، ابزارهای دشمن برای تحقق اهدافشان است

یزد(پانا) - امام‌جمعه بخش بهمن به بیانات رهبر در خرداد 98 پیرامون سه هدف کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت دشمن برای ایران اشاره کرد و گفت: در بلندمدت هدف اصلی آن‌ها تغییر نظام و در میان‌مدت بی‌ثبات کردن کشور است که برای این اهداف دو اقدام اساسی فشار سیاسی و فشار اقتصادی اعم از تورم، بیکاری، رکود و گرانی را بر مردم ایران تحمیل می‌کنند.

کد مطلب: ۹۷۲۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه بخش بهمن : فشار سیاسی و اقتصادی بر ایران، ابزارهای دشمن برای تحقق اهدافشان است

حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با بسیجیان اظهار کرد: به فرموده رهبر انقلاب، توطئه بسیار خطرناکی که آن همه پول برای آن خرج کرده و برنامه‌ریزی کرده بودند الحمدالله به وسیله مردم خاموش شد.

حجت‌الاسلام علیزاده اذعان کرد: آشوب‌های اخیر قسمتی از پروژه آن‌ها بود که از عراق و لبنان شروع شد و قرار بود مثل زنجیره‌ای به‌هم‌پیوسته به ایران برسد و کار را یکسره کند؛ اما سؤال این است که چرا توطئه‌ای که در ایران کلید خورد و می‌توانست مثل عراق و لبنان تا چندین هفته طول بکشد، ظرف چند روز برچیده شد؟

علیزاده به مدیریت خوب مقام معظم رهبری کمتر از ۲۴ ساعت اشاره و تصریح کرد: بر خلاف تحلیل بسیاری از افراد، رهبر انقلاب حمایت خود را از سران قوا اعلام کردند. اگر غیرازاین اتفاق می‌افتاد آشوبگران پیام دوگانگی سیاسی بین حاکمیت را مخابره کرده و بدون شک دامنه اغتشاشات و آشوب‌ها تا امروز ادامه پیدا می‌کرد.

وی دومین عامل برچیده شدن آشوب را حضور به موقع مردم در میدان برشمرد و ادامه داد: اگر مردم در پی اقدام هوشمندانه رهبری، برای دفاع از نظام به میدان نمی‌آمدند و آن حماسه عظیم را خلق نمی‌کردند، آشوب‌ها برچیده نمی‌شد.

امام‌جمعه بخش بهمن تأکید کرد: البته مسئولان باید متوجه باشند که این راهپیمایی و حضور فقط اعلام انزجار و نفرت از آشوبگران نبود؛ بلکه مطالبات آن‌ها از مسئولان کشور هم بود که به فکر مردم باشند.

علیزاده یادآور شد: اگرچه غائله آبان 98 خیلی سریع جمع شد؛ اما تلخی و لطمه‌های مادی و معنوی زیادی بر جای گذاشت که راه ترمیم آن، توجه به عبرت‌ها و درس‌های آن است. لذا مسؤولین بدانند دشمن مانند مگسی است که بر روی زخم می‌نشیند، بنابراین نباید زخم ایجاد شود.

خطیب جمعه بخش بهمن اضافه کرد: در صورتی هم که به جهت بی‌تدبیری برخی، زخمی ایجاد شد باید به سرعت برای التیام آن اقدام کرد. انتظار می‌رود دولت و متصدیان اولاً نقص کار خود را بپذیرند، ثانیاً در پی عذرخواهی از مردم برآیند و ثالثاً برای رفع کاستی‌های موجود در این طرح، کوشش مضاعف داشته باشند.

وی در رابطه با علت دشمنی و مقابله نظام سلطه با نظام اسلامی، ابراز کرد: نظام سلطه و در رأس آن آمریکا بیش از ۴۰ سال است که ما را مورد تهدید قرار داده و هر چه توانایی داشته برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی انجام داده است. دشمنی آنان به این دلیل است که نظام اسلامی برگرفته از مبانی و ارزش‌های اسلامی بوده و نظام سلطه مخالف آن‌ها است.

امام‌جمعه بخش بهمن عنوان کرد: نظام اسلامی طرفدار استقلال، آزادی و عدالت است؛ اما آن‌ها با استقلال و آزادی دیگر کشورها مقابله کرده و می‌خواهند همه تحت سلطه آن‌ها باشند. لذا می‌بینیم به زور وارد دیگر کشورها می‌شوند، پایگاه نظامی می‌زنند، سرباز اعزام می‌کنند، نفت آن‌ها را به غارت می‌برند.

علیزاده در رابطه با توصیه‌های رهبر به بسیجیان، اذعان کرد: مقام معظم رهبری به تقویت ارتباط با مساجد تأکید کرده و فرمودند بسیج متولد مساجد است، از مساجد به جبهه اعزام می‌شدند. هرکجا برنامه‌ای اجرا می‌شود باید ختم به مسجد شود نه اینکه مساجد تعطیل شود و مکان‌های دیگر مقابل مساجد راه‌اندازی شود.

وی دومین توصیه رهبر را همکاری با مجموعه‌های هم هدف با بسیج برشمرد و گفت: با مجموعه‌های هم هدف با بسیج اگرچه جزء نیروهای بسیج نیستند، همکاری کنید. بسیج باید با کانون مسجد همکار، با امام جماعت مسجد همراه و با کانون‌های فرهنگی و هنری دیگری که در سطح شهر هستند، هماهنگ باشد.

خطیب جمعه بخش بهمن در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس اشاره کرد و افزود: یکی از ارکان مهم کشور ما مجلس شورای اسلامی است که به فرموده امام راحل باید در رأس امور باشد. قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون دو وظیفه اساسی و مهم نمایندگان مجلس است که متأسفانه گاهی به فراموشی سپرده می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه لازمه داشتن دولت خوب، داشتن مجلس خوب و کارآمد است، عنوان کرد: تصویب بودجه‌ها، نظارت مالی و همچنین نظارت در تشکیل دولت، همچون رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، کار مجلس است. کار نماینده حضور در حوزه خودش نیست؛ بلکه کار اصلی او در مجلس است.

امام‌جمعه بخش بهمن ضمن انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان خاطرنشان کرد: آن روز که باید در مورد روش غلط سهمیه‌بندی بنزین داد می‌زدند، سکوت کردند و امروز بعدازاین همه خسارت به کشور، برای فریب مردم استعفای نمایشی می‌دهند.

منبع : فارس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار