۲۵۰ نمایشگاه کتاب در مدارس گیلان دایر شد

رشت (پانا) - با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان ، ۲۵۰ نمایشگاه کتاب در مدارس این استان دایر شد.

کد مطلب: ۹۷۰۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۵۰ نمایشگاه کتاب در مدارس گیلان دایر شد

به گزارش پانا ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در آئین تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی و هنری در مدرسه شهید علی انصاری آستارا گفت : دانش آموزان می توانند تا پایان هفته جاری کتاب های مورد نظر خود در حوزه های فرهنگی، ادبی، روانشناسی و تاریخی را با ۲۰ درصد تخفیف تهیه کنند و در شهرستان آستارا نیز این نمایشگاه در مدرسه شهید علی انصاری دایر شده است.

جمیل عباسی غریب گفت : به زودی مسابقه دانایی و توانایی در مدارس استان گیلان برگزار خواهد شد و در قالب آن پنج جلد کتاب به دانش آموزان معرفی و سوالات مکتوب از آنها طرح خواهد شد.

وی بیان کرد: توانمندی دانش آموزان در رشته های فرهنگی و هنری باید شناسایی شود و ایجاد خلاقیت در حوزه پرورش دانش آموزان در قالب برنامه های متنوع و جذاب ضروری است و بدین منظور مربیان باید به مسئولیت پرورشی خود حساس باشند.

عباسی غریب در ادامه افزود : اجرای طرح بیستمین دوره پرسش مهر رئیس جمهوری هم به زودی آغاز می شود و این طرح با هدایت دانش آموزان به تفکر، باعث ایجاد روحیه پرسشگری می‌شود و سخنوری، مقاله پژوهشی، شعر، داستان نویسی، وب نویسی، گرافیک، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی و سرود همگانی از جمله رشته‌های این طرح است.

وی ادامه داد: آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چه باید بکنند که این محیط شاداب تر، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن‌تر و دوست داشتنی تر شود؟ به عنوان پرسش مهر رئیس جمهوری در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا هم در این جلسه گفت: حدود یک هزار دانش آموز آستارایی سال گذشته در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند که ۳۱ نفر آنها در مرحله استانی برگزیده شدند.

سجاد موسوی افزود: آموزش مهارت های زندگی در قالب برنامه های مختلف فرهنگی و هنری باید توسط معاونان پرورشی مدارس جدی گرفته شود.

اجرای سرود، شعرخوانی استاد اکبر اکسیر و تجلیل از دانش آموزان آستارایی برگزیده در مسابقات فرهنگی و هنری استان گیلان از جمله بخش های این آئین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار