آتش سوزی دو منزل مسکونی در زاهدان مهار شد

زاهدان (پانا) - معاونت عملیات سازمان آتش نشانی زاهدان خبرداد: نیرو‌های آتش نشانی توانستندبا تلاش همه جانبه خود آتش سوزی دو منزل مسکونی در خیابان‌های رسالت و دانشجو مهار و خاموش شد.

کد مطلب: ۹۶۷۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آتش سوزی دو منزل مسکونی  در زاهدان مهار  شد

معاونت عملیات سازمان آتش نشانی زاهدان اظهار کرد: به دنبال تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز آتش سوزی در یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی زاهدان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۴ را درساعت ۲۰:۰۳ شب گذشته به محل حادثه در خیابان رسالت، اعزام نمود.

او ادامه داد: در یک ساختمان قدیمی که سقف منزل از چوب بوده و کاملا شعله ورشده و شعله و دود غلیظی از منزل به بیرون زبانه می‌کشید که با توجه به شرایط و امکان سرایت آتش به منازل اطراف بود بلافاصله درخواست نیروی پشتیبان از ستاد فرماندهی شد و آتش نشانان ایستگاه‌های عملیاتی ۱ و ۲ و ۷ و ۱۰ به محل حادثه اعزام شدند .

حسینی افزود: یک تیم از آتش نشانان برای خاموش کردن آتش و جلوگیری از سرایت شعله‌های آن به قسمت‌های مجاور، با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و لوله‌های آبدهی خود را به کانون آتش سوزی رساندند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند در همین حین تیم دوم وارد عمل شده و همه ساکنین منزل مسکونی مجاور را به بیرون منتقل کردندوپس از ایمن سازی محل حادثه و تحویل محل به مالک به ماموریت خود خاتمه دادند.

او گفت: در پی تماس مجدد شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر صدا‌ی مهیب انفجار و مشاهده خروج دود وشعله از یک منزل مسکونی دو طبقه، ستاد فرماندهی آتش نشانی زاهدان بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۵ ، ۳ و ۱۰ را به با تجهیزات کامل در ساعت ۲۱:۲۲ دقیقه شب گذشته به محل حادثه در بلوار دانشجو دانشجو ۴۸ اعزام کرد.

حسینی با بیان اینکه با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه دود و آتش زیادی از طبقه اول یک ساختمان ودو طبقه قدیمی خارج می‌شد و شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات فوقانی بود که آتش نشانان پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی، قطع برق و بستن شیر اصلی گاز این ساختمان پس از باز نمودن درب واحد مسکونی به سرعت با بکارگیری با چند رشته لوله آبدهی به مقابله با آتش سوزی پرداختند و پس از تلاش زیاد آتش را خاموش و از سرایت آن به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کردند.

او همچنین تصریح کرد: آتش نشانان پس از خاموش کردن و لکه گیری آتش و جابجایی اجناس نیمه سوخته برای ایمن سازی محل حادثه و حاضر شدن مالک و عوامل انتظامی، با تحویل محل حادثه و ارائه تذکرات لازم ایمنی به همسایگان، عملیات خود را به پایان رساندند.

علت وقوع آتش سوزی‌ها توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی زاهدان در دست بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار