توجه به مهارت آموزی یکی از مباحث جدی در آموزش وپرورش است
یزد (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری در جمع اعضای شورای آموزش وپرورش استان یزد گفت : امروز یکی از مهمترین مشکلات ما اشتغال نیست بلکه مهمترین مشکل ، مهارت نداشتن فارغ التحصیلان است .
"عباس سلطانیان " درابتدای سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک بازگشائی مدارس از زحمات مدیرکل آموزش وپرورش ومجموعه دست اندرکاران پروژه مهر و دستگاهها همراه با آموزش وپرورش برای فراهم آوردن مقدمات سال تحصیلی جدید قدردانی کردو گفت : در پروژه مهر باید استفاده از ظرفیت های استان مورد توجه جدی قرار گیرد.
"سلطانیان "با یادآوری این نکته که آموزش وپرورش بحث مهارت آموزی را به صورت جدی از ابتدائی تا پایان دوره متوسطه دنبال می کند افزود:دانش آموزان باید حداقل دریک زمینه مهارت کسب کنند .
وی درادامه با برشمردن توفیقات استان در حوزه های مختلف از جمله موفقیت در کنکور سراسری و امتحانات نهائی گفت : دربحث امتحانات نهائی استان یزد جزواستانهای پیشرو است و عملکرد دانش آموزان یزد دراین زمینه قابل توجه است .
ایشان با اشاره به تکلیف آموزش وپرورش براساس ماده ۶۶ قانون برنامه توسعه ششم مبنی بر آموزش ۵۰ درصدی دانش آموزان در شاخه مهارتی گفت : بررسی های آماری سال قبل نشان می دهد دراستان یزدقریب ۶۳ درصد دانش آموزان دبیرستانی در رشته های نظری تحصیل می کنند و مابقی در هنرستانهای کار دانش و فنی وحرفه ای به تحصیل مشغولند.
"سلطانیان "به توزیع دانش آموزان استان در رشته های نظری نیز اشاره کرد و گفت: دانش آموزان یزدی ۳۸.۱۶ در رشته ادبیات ، ۴۲.۲۷ درعلوم تجربی ، ۱۶.۷۸ دررشته ریاضی و ۲.۷ در معارف اسلامی تحصیل می کنند .
این مسئول جایگاه استان یزد در پوشش تحصیلی دانش آموزان متوسطه را ستود و گفت : استان یزد درسال تحصیلی ۹۷-۹۶ با پوشش ۹۲.۶۲ درصد از دانش آموزان لازم التعلیم دوره متوسطه مقام اول کشور را دراین شاخص به خود اخصاص داده است.
مدیرکل دفتر آموزش نظری براجرای متوازن سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت : ۶ زیر نظام این سند و ۱۳۱ راهکار اجرائی آن باید همواره مورد توجه دست اندرکاران امر تعلیم وتربیت باشد .
عباس سلطانیان مدرسه محوری ومیدان دادن و اختیار دادن به مدارس را زمینه ساز رشد ، خلاقیت ونوآوری دانست دانست و گفت : ارتقای مدیریت آموزشگاهی می تواند زمینه ای را فراهم کند که مدیران مدارس دراین راستا بهتر و شایسته تر ایفای نقش نمایند .
ایشان کاهش تنوع مدارس ، بازنگری در طرح هدایت تحصیلی دانش آموزان ، توسعه حرفه ای معلمان و دبیران با عاملیت گروههای آموزشی و تنوع بخشی به محیط آموزشی را از دیگر برنامه های آموزش وپرورش دراین راستا دانست .
ارسال دیدگاه