پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نقش مهمی در تحقق اهداف علمی و پژوهشی دانش‌آموزان دارند

نطنز (پانا) - جلسه هیات امنای پژوهش سرای دانش آموزی اندیشه با حضور مدیر آموزش و پرورش نطنز و سایر اعضا در پژوهش سرای دانش آموزی برگزار شد .

کد مطلب: ۹۵۲۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نقش مهمی در تحقق اهداف علمی و پژوهشی دانش‌آموزان دارند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نطنز در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش گفت: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی یکی از مهم‌ترین قطب‌های علمی کشور هستند و نقش مهمی در تحقق اهداف علمی و پژوهشی دانش‌آموزان دارند.

رضا چاووش پور با اشاره به مهم‌ترین اهداف پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تصریح کرد: تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های علمی و کاربردی، تسهیل دست‌یابی دانش‌آموزان به یافته‌های جدید علمی، پژوهشی و فناوری، حمایت از دانش‌آموزان و هنرجویان پژوهش‌گر برتر و کارآفرین، ایجاد زمینه و تقویت انگیزه هنری، فناوری و... و شناسایی، جذب و هدایت دانش‌آموزان علاقه‌مند متناسب با نیازهای منطقه و کشور از اهداف اصلی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی است.

وی خاطر نشان کرد پژوهش‌سرا این امکان را دارد که بتواند با ارائه کلاس‌های آزمایشگاهی به‌صورت تخصصی زمینه بروز خلاقیت فکری نوآموزان عرصه علم را صیقل داده، معلمین را علاقه‌مند و دانش‌آموزان را مشتاق‌تر از گذشته به یادگیری دعوت کند. از این راهبرد، اولیا هم در چند و چون کار قرار گرفته و اذهان آنان متوجه این اتفاقات شگرف خواهد شد.

در این جلسه سایر اعضا راههای جذب حداکثری دانش آموزان، برگزاری مسابقات پژوهش محوری بین همکاران و دانش آموزان، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی ویژه همکاران بحث و تبادل نظر گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار