مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی: 

هیچ کودک یتیمی در آذربایجان‌شرقی بدون حامی نیست

تبریز(پانا) - مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی باا بیان اینکه نزدیک به ۶ هزار حامی امسال سرپرستی کودکان یتیم را به عهده گرفته‌اند، گفت: با افتخار اعلام می کنیم هیچ کودکی بدون حامی در استان وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۵۰۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
هیچ کودک یتیمی در آذربایجان‌شرقی بدون حامی نیست

محمد کلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز از برگزاری جشن عاطفه‌ها در دو مرحله طی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی در همه سرفصل‌ها ۳۵ درصد رشد مشارکت در استان داریم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طبق آمار پنج ماهه سال‌جاری ۴۵ درصد رشد در صدقات داشتیم، افزود: سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میزان صدقات بود که با این رقم، رتبه اول را کسب کردیم همچنین در ۵ ماهه سال‌جاری ۶ میلیارد تومان را رد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: نزدیک به ۶ هزار حامی امسال سرپرستی کودکان یتیم را به عهده گرفته‌اند که با افتخار اعلام می کنیم هیچ کودکی بدون حامی در استان وجود ندارد.

کلامی با بیان این‌که دیدگاه سنتی مبارزه با فقر یعنی قابل تحمل کردن فقر برای خانوارها است، خاطرنشان کرد: فقرزدایی یک دیدگاه جدید برای مبارزه با فقر است که در صدد آموزش و توانمندسازی جامعه فقیر است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و ۲ هزار دانشجو در استان تحت پوشش کمیته امداد است، باید دانست که کمیته امداد صندوق صدقات بزرگ نیست بلکه نهاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، گفت: کمیته امداد امروز در نشاط و امنیت جامعه نقش دارد.

کلامی با اعلام این‌که ۷۶ هزار خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد است، افزود: جالب است بدانید فاصله میان ثروتمندترین محله تبریز تا فقیرترین محله ۱۰ دقیقه با پای پیاده است.

وی با اشاره به این‌که جشن عاطفه سرمایه‌گذاری برای نشاط، امنیت جامعه است، افزود: تهیه پک تحصیلی، واریز هزینه‌های اولیه ثبت‌نام از جمله کارهایی است که کمیته امداد برای شروع سال تحصیلی جدید انجام داده است.

کلامی با تاکید بر این‌که نیازمند مساعدت حداقل ۷ میلیارد تومانی خیرین در جشن عاطفه‌ها هستیم، افزود: جشن عاطفه‌ها استفاده بهینه از سرمایه، رمز اصلی عبور از فقر و سرمایه‌گذاری است؛ امیدواریم، هیچ کودکی به خاطر فقر از تحصیل باز نماند.

وی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها در دو مرحله قبل از شروع مدارس و در هفتم و هشتم شهریورماه و بعد از شروع سال تحصیلی در ۱۰ مهر برگزار خواهد شد، افزود: در تمامی شهرها پایگاه امداد برپا شده و در تبریز نیز دو پایگاه خواهیم داشت ولی بیشتر به سمت کمک‌های الکترونیکی و غیرحضوری حرکت کرده‌ایم.

کلامی با اشاره به این‌که خیران می‌توانند با شماره *۸۸۷۷*۰۴۱*۵*۳# تماس گرفته و مبلغ مد نطر خود را جهت کمک واریز کنند، گفت: اولویت با نوشت‌افزار، کیف، کفش و وجه نقدی است، چراکه ما این وجوهات نقدی را به شماره کارت خود کودکان واریز خواهیم کرد.

کلامی ابراز کرد: میزان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌های سال قبل ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود ولی الان با توجه به میزان رشد صدقات انتظار بیش از ۱۰ میلیارد تومان را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار