نماز عبادی و سیاسی جمعه در 28 شهر و روستای استان یزد اقامه می شود

یزد (پانا) - مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد: هم اکنون نماز عبادی و سیاسی جمعه در 28 شهر و روستای استان یزد اقامه می شود.

کد مطلب: ۹۴۱۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
نماز عبادی و سیاسی جمعه در 28 شهر و روستای استان یزد اقامه می شود

"حجت الاسلام رضا شریفی" که درآستانه چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه در نشست خبری با خبرنگاران واصحاب رسانه استان شرکت کرده بود با یادآوری اهمیت و جایگاه نماز عبادی سیاسی جمعه دراسلام گفت: نهاد نماز جمعه به عنوان یک قرارگاه فرهنگی، مذهبی و بصیرت افزائی در جامعه ایفای نقش می کند.

"شریفی" ازتشکیل 28 ستاد نمازجمعه در شهرها و روستاهای استان یزد خبرداد و افزود: فعالیت این ستادها قابل چشمگیر است.

وی به تدارک برنامه های مختلف این شورا برای گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: این برنامه ها با نشست خبری خبرنگاران واصحاب رسانه استان آغاز شده است و با رونمائی از پوستر 40 سالگی نماز جمعه که فردا چهارشنبه دوم مرداد ماه درسالن همایش امامزاده جعفر (ع) برگزار می گردد ادامه خواهد یافت.

ایشان گلباران قبور شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی (ره) و حجت الاسلام محمد علی صدوقی امام جمعه فقید یزد، غبارروبی مزار شهدای نمازجمعه، بازدید و سرکشی از خانواده های شاهد را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: 15 نهاد در برگزاری برنامه های گرامیداشت سالروز برگزاری نماز جمعه در استان با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همکاری دارند و این برنامه ها تا 23 مرداد ادامه خواهد داشت.

درادامه این نشست مسئول ستاد نمازجمعه یزد نیز با اشاره به برنامه های این ستاد درمرکز استان گفت: پخش زنده نمازجمعه یزد از صدا وسیما، فضاسازی و تبلیغات شهری، انعکاس زندگینامه ائمه جمعه استان، برپائی میز خدمت و میز سنجش سلامت در محل نمازجمعه و حضور حلقه های صالحین در نمازجمعه از جمله این برنامه هاست.

"محمد جواد حرزاده "برپائی کتابخانه سیار با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محل نمازجمعه، برپائی ایستگاه نقاشی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، مذهبی از جمله مسابقه تفسیر قران، خاطره نویسی از نماز جمعه و اجرای سرود را از دیگر برنامه های ستاد نمازجمعه یزد به مناسبت چهلمین سالگرد برپائی نماز جمعه عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار