استاندار کردستان:پیام مردم کُرد، اتحاد، همبستگی و انسجام همه جانبه است

سنندج(پانا)-استاندار کردستان در کنگره ملی مشاهیر کُرد، گفت: مردم کُرد سراسر زندگیشان صلح و دوستی بو ده و پیام این مردم پیام اتحاد و همبستگی و انسجام همه جانبه است.

کد مطلب: ۹۲۶۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان:پیام مردم کُرد، اتحاد، همبستگی و انسجام همه جانبه است

بهمن مرادنیا استاندارکردستان،ضمن خیرمقدم به همه مهمانان داخلی و خارجی حاضر در کنگره ملی مشاهیر کُرد، اظهار داشت: این کنگره با همه عوامل و دست اندرکاران می کوشد هنر، فرهنگ و تاریخ گرانسنگ این دیار به منئصه ظهور گذاشته شود تا کردستان عزیز، این قطعه بهشت ایران زمین، بهتر از همیشه و ماندگارتر از قبل به سراسر جهان معرفی شود.
وی علت سخن گفتن خود به زبان فارسی در این مراسم را پخش مستقیم آن از شبکه های ملی و فراملی رادیو و تلویزیونی عنوان و خاطرنشان کرد: در این جمع میهمانان بزرگواری حضور دارند که زبان مادریشان کُردی است اما با لهجه های بادینی، کرمانجی، سورانی، زازا، کلهری، اردلانی، سلیمانیه ای، مکری، کرمانشاهی، گروسی و سنندجی صحبت می کنند و این نشان از غنای فرهنگ و زبان کردی است که با افتخار کامل در این کنگره در خدمت نام آورانی هستیم که بزرگترین هدف زندگیشان خدمت به ایران و ایرانیان و کشور عزیزمان است.
مرادنیا درادامه اظهار داشت: ممکن است در سنوات گذشته نتوانسته باشیم به شیوه مطلوب و مناسب مردم کرد را به جهان معرفی کنیم اما یکی از اهداف عالیه ی این کنگره معرفی و شناساندن مردم کُرد است که سراسر زندگیشان صلح و دوستی بو ه و پیام این مردم پیام اتحاد و همبستگی و انسجام همه جانبه است.
استاندار بومی کردستان، افزود: کردها به راحتی می توانند احساسات و درک واقعی خود را از دنیای پیرامون و حقیقت های هستی اظهار کنند و در این میان هنرمندان، این احساسات لطیف و درک ظریف را با خلق آثاری بی نظیر ماندگار کرده اند.
مرادنیا ادامه داد: در کنگره مشاهیر کرد، مفاخر علوم انسانی، علوم پایه و مهندسی، علوم کشاورزی ، هنر و علوم پزشکی مورد تجلیل قرار می گیرند و این یادآور این نکته است که کردستان سرزمینی است کهن و به درازای تاریخ مشاهیر و مفاخر فراوانی را به جامعه بشری معرفی کرده است و در برهه هایی از زمان، این مشاهیر مغفول و مظلوم مانده اند و این کنگره به منظور بها دادن بیشتر به مشاهیری که در قید حیات هستند می کوشد تا نامشان پرآوتزه تر بماند.
وی افزود: از آنجا که کردستان استانی فرهنگی و معرفی شده است انجام کارهای بزرگ فرهنگی و هنری می تواند در توسعه همه جانبه این استان موثر واقع شود.
استاندار ادامه داد: هنگامی که از زبان کردی سخن به میان می آید، منظور زبانی است که کردها هم اینک با آن سخن می گویند؛ زبانشناسان و مستشرقین می گویند که زبان کردی از زبان های هند و اروپایی و در زمره زبان های ایرانی است که با زبان فارسی قرابت دارد.
استاندار کردستان در پایان ضمن سپاسگزاری رییس جمهور محترم به سبب ارسال پیام به کنگره، از وزارت کشور، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت اطلاعات، شورای شهر و شهرداری سنندج، صدا و سیما و اصحاب رسانه و تمامی افراد و ارگان هایی که در برگزاری کنگره مشاهیر کرد تلاش کردند قدردرانی کرد و از میهمانان از جمله حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام، استاندار سلیمانیه و نمایندگان اقلیم کردستان عراق و همه فرهیختگان حاضر در کنگره، قدردانی و تشکر کرد.

ا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار