مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه شورای انجمن اولیاء و مربیان استان عنوان کرد:
رشد اخلاقی و تربیتی دانشآموزان در گرو خانواده و مدرسه
کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه با توجه به وضعیت موجود آموزشی و تربیتی و لزوم همکاری و مشارکت اولیا در امور مدرسه و تربیت فرزندان، ایجاد ارتباط بین خانه و مدرسه بیش از پیش ضروری است.
احمد اسکندری نسب در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان استان کرمان با اشاره به اینوه مدرسه به عنوان جامعهای کوچک نقش بسیار مهمی در پیشرفت تحصیلی و کسب مهارتهای زندگی دانش آموزان ایفا میکند، و میتوان آن را به عنوان یک کارخانه انسانسازی شناخت، افزود: از آنجا که قرار است در مدرسه علم و فرهنگ و تمدن تولید شود، این مهم به دست نخواهد آمد مگر اینکه به صورتی اصولی، برنامهریزی شده و با یک مدیریت صحیح و تلاش هم عرض مدیر و معلم باشد.
وی با بیان اینکه مدیران با کفایت، شرط توفیق در تربیت هستند، افزود: گاهی اوقات عدم آشنایی و آگاهی مدیران با اصول مدیریت موجب از دست رفتن هزینههای مالی، زمان و انگیزه در مدرسه میان دانشآموزان و معلمان میشود.
اسکندری نسب با بیان اینکه ارتباط متقابل میان مدرسه و اجتماع موجب ایجاد اعتماد بین اولیا مدرسه است، اظهارداشت: نیازها و نظرات اولیاء و در مقابل شناسایی این نیازها و تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تشکیل جلسات با اولیاء و یا تشکیل انجمن اولیا و مربیان یکی از اقداماتی است که به پیشبرد این هدف کمک میکند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه خانه و مدرسه، دو رکن تربیت هستند، خاطرنشان کرد: خانه و مدرسه باید از روشها و تفکرات همسوی یکدیگر باشند و دانش آموزان زمانی میتوانند مسیری مناسب و ثمربخش را طی کنند که قرار گرفتن آنها در محیط خانه و مدرسه برای یک هدف و مقصد باشد زیرا خانه و مدرسه مشابه و مکمل یکدیگر هستند و رابطه خانه و مدرسه همچون جسم و جان در هم تنیده شده است به طوریکه هرگونه سستی و ضعف در هر یک از آنها به سختی بر دیگری تاثیر میگذارد و برعکس سلامت روانی و اجتماعی هر کدام تضمینگر سلامت وجود دیگری است.
ارسال دیدگاه